Quantcast

Španělsko: Sledování FTA TV klesá, roste zájem o pay-tv

| redakce | tisk

Stále méně času sledují diváci ve Španělsku volně vysílané programy a naopak tráví více času sledováním placených programů (pay-tv). Vyplývá to z reportu Barlovento Comunicación.

V roce 2022 strávili diváci ve Španělsku sledováním bezplatných programů v průměru 190 minut denně, což je o 11 procent méně než v předchozím roce (214 minut).

Rok 2022 je rokem s nejnižší sledovaností bezplatných tv programů od roku 1992. Naopak placená televize vzrostla o 14% a má 10% podíl na trhu. Nejsledovanějším kanálem je stanice La Liga TV od Movistaru.

Španělé navíc stále častěji sledují televizi přes internet - využívají zavedené streamovací služby, místní VOD služby, YouTube a podobně s nárůstem o 17%. V průměru divák těmto médiím věnuje 35 minut denně.

Mezi bezplatnými programy je lídrem společnost Atresmedia (6 tv stanic) s podílem 27,2%, následovaná je společností Mediaset s 26,2% share a veřejnoprávní RTVE se 14,7%.

zdroj: Advanced television





Reklama




Vybrané články