Quantcast

Také platforma Premiere ztrácí abonenty

| redakce | tisk

Placenou televizi Premiere mělo na konci června 2008 objednanou 4.157.810 zákazníků, z toho 3.554.696 přímých zákazníků (před rokem 30.6.2007: 3.473.174 klientů) a 603.114 nepřímých zákazníků z platformy Arena.

Počet přímých klientů v porovnání se stejným kvartálem roku 2007 vzrostl o 2,3 procenta. Ve srovnání s prvním čtvrtletím letošního roku ale služba zaznamenala ztrátu 84.657 zákazníků, kdy Premiere měla 4.242.467 klientů. Za poklesem stojí především doposud nevyřešený možný pirátský příjem celé nabídky Premiere přes starý systém Nagravision 2. Provozovatel kvůli tomu zahájil v tomto týdnu plošnou výměnu karet. V budoucnu bude služba používat systémy NDS Videoguard a nový systém Nagravision 3. K některým programům budou mít nadále přístup zákazníci Technisat (CA Conax) a diváci ORF (CA CryptoWorks).

Během druhého kvartálu letošního roku vzrostl Premiere obrat o 18,9 procenta na 272,4 miliónů euro (před rokem 229,1 miliónů euro). Kvůli sublicenci na přenosy z německé fotbalové Bundesligy se zvýšily provozní náklady na 261,2 miliónů euro (před rokem 218,9 mil. euro).

EBITDA, tj. zisk před úroky, zdaněním a odpisy dosáhl 11,2 mil. euro (před rokem 10,2 mil. euro). EBIT, tj. zisk po amortizaci, činil mínus 14,1 mil. euro (po odečtení 12,9 mil. euro). Čistý příjem kles na mínus 37,8 miliónů euro.





Reklama




Vybrané články