Z české Z1 se stane byznysová televize
| redakce | tiskČeská digitální televize Z1 opustí koncept zpravodajsko-publicistické televize a do budoucna se hodlá profilovat jako byznysová televize. S přeměnou Z1 zahájila televize i další vlnu propouštění a podle HN se týkají desítky procent zaměstnanců.
"Ano, probíhá restrukturalizace a skončí v srpnu. Od září chceme rozjet koncept byznysové televize
," řekl HN ředitel televize Zdeněk Šámal. Programové schéma Z1 se pročistí a zjednoduší. Z obrazovky zmiznou nákladné programy a nahradí je diskusní pořady.
Změnou projde i populární diskusní relace Interview B.T. Po odchodu Barbory Tachecí do konkurenční Prima TV se změní název pořadu na Interview Z1. Zatím není jasné, kdo bude pořadem provázet, píší Hospodářské Noviny.
Televize Z1 skončila po prvním roce vysílání ve ztrátě několika milionů korun. Televizi se nepodařilo získat dostatek inzerce. Příznivě nevypadá ani letošní rok. Výdaje inzerentů za reklamu klesají a ztráta Z1 za letošní rok může dosáhnout okolo 200 milionů korun.
Vlastníkem televize Z1 je finanční skupina J&T, která televizi stanovila rozpočtový rámec. Pokud se hospodaření televize pod novým šéfem nezlepší, do půl roku Z1 skončí.
"Koncem roku to zhodnotíme a rozhodneme se, zda do televize pustíme dalších 200 milionů. Měřítkem určitě bude, jestli se najdou inzerenti. Když se to nepovede, tak Z1 zavřeme
," řekl nedávno pro Hospodářské noviny Patrik Tkáč, spolumajitel J&T.
Z1 je šířena kabelovými sítěmi, v rámci digitální terestrické sítě (DVB-T) a také volně na satelitu.
zdroj: Hospodářské noviny