Markíza ztrácí pozici lídra trhu, posiluje TV JOJ
| redakce | tiskSlovenská komerční TV Markíza začíná ztrácet pozici nejsledovanější televize na Slovensku. Ve srovnání s minulým rokem se její sledovanost výrazně propadla, stále častěji ji v celodenním měření sledovanější konkurenční TV JOJ.
Obě dvě komerční stanice Markíza a JOJ prodávají reklamu na diváky od 12 do 54 let a ve hlavním vysílacím čase označovaném jako prime time v čase od 19:00 do 23:00 hodiny jsou podíly obou komerčních kanálů vyrovnané.
S nástupem digitálního vysílání se vyrovnalo pokrytí stanic RTVS (STV), Markízy, JOJ a jejich sesterských stanic. Řada domácností také přešla na jiný způsob příjmu televizních stanic. Informuje o tom portál Živé.sk.
Sledovanost 12+. 8. týden 2012 (20.-26.2.) | ||
---|---|---|
stanice | prime-time (%) | celodenní podíl (%) |
Markíza | 25,8 | 23,3 |
JOJ | 26,6 | 22,5 |
Jednotka | 9,5 | 9,5 |
Dvojka | 1,9 | 2 |
Joj Plus | 3,9 | 4,7 |
Doma | 9,9 | 7,7 |
TA3 | 1,8 | 2,7 |
TV JOJ poráží Markízu hlavně během pracovních dní. Letos má sledovanější i zpravodajství.
Markíze přináší nadprůměrné výsledky ve sledovanosti Televízne noviny, Hlas Československa, magazín Reflex a vybrané víkendové fimy. JOJce pomáhá ve sledovanosti Panelák, Kosti, Nové bývanie a další.