Quantcast

O2: Pokles výnosů o 5,4 procenta

| redakce | tisk

Operátor O2 dnes oznámil své finanční a provozní výsledky za rok 2014. I přes probíhající transformaci společnosti a zhoršující se podmínky na telekomunikačním trhu se firmě daří stabilizovat výnosy a optimalizovat náklady.

I ve velmi konkurenčním prostředí O2 v roce 2014 pokračovalo v získávání nových zákazníků a dosáhlo historicky nejvyšší úrovně loajality stávajících zákazníků.

Celkové konsolidované provozní výnosy O2 se meziročně snížily o 5,4 % na 44,7 mld. Kč. Finanční ukazatel OIBDA meziročně klesl o 13,4 %. Klíčovou oblastí růstu je i nadále O2 Slovakia. Výnosy na Slovensku dosáhly výše 224 milionů EUR, což představuje meziroční nárůst o 7,9 %. " Naše výsledky odrážejí zostřující se konkurenční boj mezi operátory, který se projevuje tlakem na ceny a následně i tlakem na výnosy," shrnul loňský rok Budník.

Mobilní služby od O2 využívalo ke konci roku 2014 celkem 5 069 tisíc zákazníků. Počet zákazníků smluvních služeb se meziročně zvýšil o 1,8 % na 3 294 tisíc. V oblasti předplacených služeb došlo k meziročnímu poklesu o 4,9 % na 1 775 tisíc zákazníků.

Díky neomezeným tarifům stoupá i mobilní hlasový provoz. V roce 2014 provolali zákazníci 11 532 milionů minut. Objem volání tak meziročně vzrostl o 7,0 %.

Také objem datového provozu v síti O2 vykazuje dlouhodobě rostoucí trend, a to jak v celkovém objemu, tak i v přepočtu na jednoho uživatele. Společnost dodržela svůj závazek a do konce roku pokryla 93 % populace České republiky rychlým mobilním internetem 3G a 4G LTE.

Zájem o mobilní internet tak meziročně stoupl o 17,1 %. K nárůstu pomohla rovněž podpora prodeje chytrých telefonů v podobě uvedení splátkového modelu a záruce nejlepší ceny na trhu u nejoblíbenějších telefonů. Výnosy z mobilních datových služeb vzrostly o 16,7 %. I nadále stoupá podíl chytrých telefonů v síti O2 - meziročně se zvýšil o dalších 5,3 procentních bodů na 39,8 %. Za zvýšením podílu stojí i 92 % chytrých telefonů prodaných v předvánočním období, které podporují rychlý internet 4G LTE.

Rok 2014 byl přelomovým rokem také pro fixní služby O2. Pevný internet od O2 využívalo ke konci roku 922 tisíc domácností. Ve čtvrtém čtvrtletí jejich počet vzrostl o 7,2 tisíc. Na technologii VDSL přitom přešlo více než 420 tisíc zákazníků. V následujícím roce plánuje společnost investovat do výstavby předsunutých DSLAMů, které zajistí další rozšíření a zrychlení vysokorychlostního internetu.

Počet zákazníků digitální televize O2 TV dosáhl počtu 184 tisíc a meziročně tak stoupl o 18 %. Svůj podíl na tom má i nově zavedená služba O2TV Go, která umožňuje díky stejnojmenné aplikaci sledovat televizní vysílání na mobilních zařízeních. Od svého uvedení na trh eviduje už na 240 tisíc stažení.

zdroj: O2





Reklama




Vybrané články