Atmedia: O prázdninách se daří dětským a filmovým stanicím
| redakce | tiskČervenec a srpen jsou z hlediska televizní sledovanosti a chování televizních diváků specifickým obdobím, během nějž pravidelně zvyšují svůj podíl na sledovanosti tematické televizní stanice. Týká se to především těch filmových, seriálových a dětských.
„Období letních prázdnin je specifická sezóna. Teplé počasí, čerpání dovolené a častější pobyt venku - to vše vede k obecně menší konzumaci médií. Čas trávený sledováním televize je oproti zbytku roku nižší v průměru o 22 %
,“ poukazuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia, která na českém televizním trhu obchodně zastupuje 30 tematických kanálů, z nichž 25 je zapojeno do oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti.
Pavel Müller upozorňuje, že právě během prázdninových měsíců se více daří tematickým televizním stanicím. „Diváci tematických kanálů jsou často jejich věrnými diváky, kteří své oblíbené pořady sledují i během letních prázdnin. Velké televizní stanice navíc v létě kvůli nižší televizní sledovanosti nasazují prázdninové programové schéma, z čehož tematické stanice rovněž těží
.“ Vyšší zájem o tematické televizní stanice v průběhu prázdninových měsíců potvrzují výsledky mediálního zastupitelství Atmedia. V červenci a srpnu dosáhla Atmedia na průměrný podíl na sledovanosti ve výši 5,3 % v cílové skupině diváků ve věku 15-69 let a 5,9 % v cílové skupině diváků ve věku 4-14 let. Oproti prvnímu pololetí letošního roku jde o nárůst o 10 %, respektive 27 %.
„Tematické kanály z našeho portfolia mají v červenci a srpnu vyšší podíl na sledovanosti s téměř železnou pravidelností
,“ tvrdí Pavel Müller. Za posledních pět let měla skupina Atmedia během července a srpna v průměru o 13 % vyšší podíl na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15-69 let ve srovnání s prvními šesti měsíci v roce. V cílové skupině diváků ve věku 4-14 let dosáhlo průměrné navýšení dokonce na 25 %.
Největší zastoupení v portfoliu Atmedia mají filmové a seriálové kanály, následuje skupina dokumentárních, sportovních a dětských televizních stanic. Často jde o lokalizované kanály nadnárodních značek, jako jsou AMC, Disney nebo Warner Bros. Discovery. Celé portfolio tematických televizních stanic Atmedia oslovilo v průběhu července a srpna letošního roku 6 milionů diváků ve věku 4+, což je 63 % celého televizního publika v České republice.
V létě se pravidelně daří především dětským a filmovým kanálům
„Pomyslným vítězem letních prázdnin jsou dětské televizní stanice, které pravidelně zvyšují svůj podíl na sledovanosti
,“ tvrdí Pavel Müller a dokládá to čísly za letošní červenec a srpen, kdy Cartoon Network, Disney Channel a Minimax z portfolia Atmedia navýšily společně svůj podíl na sledovanosti v porovnání s prvním pololetím o 30 % v cílové skupině diváků ve věku 4-14 let.
Podobně jako dětským kanálům se během července a srpna pravidelně daří také filmovým a seriálovým televizním stanicím. Celkový podíl na sledovanosti kanálů AMC, AXN, CS Film, FilmBox, FilmBox Stars, Film+ a JOJ Cinema byl o letních prázdninách v porovnání s prvními šesti měsíci v roce vyšší o 18 % v cílové skupině diváků ve věku 15-69 let. Dařilo se především televizní stanici FilmBox, která potvrdila svoji pozici největšího placeného filmového kanálu na českém trhu.
„Větší zájem televizních diváků o filmy a seriály během letních prázdnin je každoročním trendem. Na celkovém čase tráveném sledováním televize se filmy a seriály v červenci a srpnu podílejí z více než 50 %
,“ podotýká Pavel Müller a dodává, že od ledna do června je tento podíl vždy nižší, v průměru o 5 %. Naopak zábavné pořady typu reality show jsou podle něj v létě vyhledávané méně, což je samozřejmě dáno i prázdninových schématem televizních stanic.
zdroj: Atmedia