Quantcast

Ofcom: 95% dětí sleduje televizi každý den

| redakce | tisk

Ofcom, britský regulátor v oblasti komunikací, zveřejnil koncem října obsáhlou studii mapující užívání médií dětmi ve věku 5-15 let. Studie vychází z velké části ze zjištění, která přinesl sociologický průzkum monitorující některé aspekty mediální gramotnosti z jara letošního roku.

Výsledky výzkumu ukazují, že televize zůstává i nadále médiem, které děti využívají nejčastěji. Pravidelně, tedy každý, nebo téměř každý den, se na televizi dívá 95 % britských dětí, přičemž čím dál větší počet dětí má televizi přímo ve svém pokoji: věková kategorie 5-7 let (45 %), 8-11 let (61 %), 12-15 let (74 %). Celkový počet hodin, které dětští diváci stráví sledováním televizních pořadů, se zvýšil na 17 hodin a 34 minut za týden, což činí 2,5 hodiny denně. Daná čísla korespondují se zjištěními sociologických průzkumů provedených v českém prostředí.

Britský průzkum dále sondoval, ve kterých časech a jaké pořady děti nejčastěji sledují. Výsledky ukázaly, že celé dvě třetiny času, které děti stráví u televizní obrazovky (68 %), se vztahuje k ?dospělým vysílacím časům?1, a pouze jedna třetina (32 %) dětským pořadům, z čehož vyplývá, že děti tráví sledováním pořadů pro dospělé dvakrát více času než sledováním pořadů určených jejich věkové kategorii. Průzkum dále ukázal, že celá jedna pětina dětí zůstává u televizní obrazovky po 21:00, což je hranice, kterou britský mediální zákon určil jako hraniční ve vztahu k ochraně dětí a mladistvých.

Nejzajímavější poznatky přinesly odpovědi na dotazy vztahující se k ?nepatřičnému obsahu? televizního vysílání. Dětem nejčastěji vadilo velké množství reklam, toto uvedlo celých 72 % dětí ve věku 12-15 let a 58 % v kategorii 8-11 let.

Průzkum byl zaměřen také na rodiče a jejich postoj k užívání médií jejich dětmi. Nejvíce britských rodičů má obavu z obsahu televizního vysílání (31 %), což činí televizi z pohledu rodičů ?více ohrožující? než například internet, mobilní telefon, nebo hraní her. Dalším zajímavým aspektem je fakt, že ze všech rodičů/respondentů 11 % vyjádřilo znepokojení nad obsahem hudebních videoklipů, které jsou pro velkou část rodičů spojeny s nevhodným sexuálním obsahem.

zdroj: RRTV, Ofcom





Reklama




Vybrané články