Také polské MTV má problémy se sledovaností
| redakce | tisk
Ruská mutace hudební a lifestylové televize MTV v příštím roce skončí a na frekvenci MTV Russia bude vysílat nový kanál s názvem Pjatnica. Provozovatel ruské verze MTV se rozhodl neprodloužit smlouvu se společností Viacom na používání značky a programové knihovny.
Důvodem k tomuto rozhodnutí je skutečnost, že MTV v Rusku neustále klesá sledovanost. Diváky nehudební pořady zkrátka nezajímají.
Jak se ale ukazuje, problémy se sledovaností nové podoby MTV má nejenom v Rusku ale také v Polsku. Podle měření společnosti Nielsen Audience Measurement měla v listopadu 2012 největší podíl mezi hudebními kanály na polském trhu Polo TV před Eska TV. Třetí místo obsadila televize 4fun.tv a po mnoho let vedoucí VIVA Polska se umístila až na čtvrté pozici. K propadu polské VIVY přispěla změna profilu na zábavní televizi.
Z pohledu čísel měla v listopadu 2012 největší podíl mezi hudebními a zábavními kanály 0,576 procenta Polo TV. Na dalších místech jsou Eska TV (0,40%), 4fun.tv (0,254%), VIVA Polska (0,252%), ITV (0,12%), MTV Polska (0,107%), TV Disco (0,094%), VH1 (0,042%) a RBL.TV (0,017%). Polo TV má zhruba dvojnásobný počet diváků než VIVA Polska, původní jednička mezi hudebními kanály v Polsku.
Lfestylové magazíny a reality show vysílané na MTV tak nezajímají jenom ruské ale i polské diváky. MTV Polska již ztratilo nejen svoji popularitu ale i diváky.
zdroj: satkurier.pl