CET 21 rozhodla o ukončení svého členství v ATO

| redakce | tisk

CET 21 dnes oficiálně oznámila, že se rozhodla ukončit své členství v ATO, a to s účinností k 31. prosinci 2012. Toto rozhodnutí je vyústěním dlouhotrvajícího rozkolu v ATO, který nastal v návaznosti na průběh a výsledky procesu výběru nového realizátora peoplemetrového měření v České republice pro léta 2013-2017.

CET 21, lídr na trhu televizní reklamy, vyjádřil zásadní pochybnosti o průběhu tendru a výběru jeho vítěze. Tyto pochybnosti nebyly do dnešního dnes rozptýleny a průběh tendru je stále předmětem šetření Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže.

Je mi líto, že se spory na platformě ATO nepodařilo vyřešit. Pokud má lídr trhu k průběhu a výsledku tendru zcela zásadní výhrady a pokud se zbytek ATO rozhodl tyto výhrady vytrvale ignorovat a postupovat proti dohodám, které byly v této věci písemně uzavřeny, nezbývá nám, než ATO opustit,“ říká Jan Andruško, generální ředitel skupiny Nova. „Jako největší subjekt na poli prodeje televizní reklamy však máme zájem nenarušit stabilitu trhu a svým zákazníkům komunikujeme, že v průběhu roku 2013 budeme i nadále obchodovat podle dat ATO, které jsme si dnes zajistili na celý příští rok,“ dodává Jan Andruško.

CET 21 je zakládajícím členem Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), které tento týden vyhlásilo vítěze tendru na zajištění elektronického měření sledovanosti televizního vysílání v České republice, kterým se stala společnost ACNielsen Czech Republic s.r.o. První testovací data z tohoto projektu budou SPMS dostupná v listopadu 2013.

ACNielsen Czech Republic s.r.o. je součástí globální společnosti Nielsen Holdings N.V., která je globální informační a výzkumnou společností s vedoucím postavením v marketingových, spotřebitelských, televizních a dalších mediálních výzkumech. Nielsen má pobočku ve 100 zemích, řízená je z amerického New Yorku a nizozemského Diemenu. Nielsen v současnosti měří televizní sledovanost ve více než 30 zemích světa, včetně Spojených států amerických.

zdroj: CET21