Quantcast

Český rozhlas pokračuje v komunikaci tématu rozhlasových poplatků

| redakce | tisk

V následujících dnech Český rozhlas osloví v komunikační kampani Normální je platit především živnostníky a firmy, které mají povinnost platit rozhlasový poplatek za držení rozhlasového přijímače.

V letošním roce Český rozhlas realizoval již několik aktivit, tzv. akvizičních akcí, směřujících ke zvýšení počtu evidovaných poplatníků. Tyto akce posilují vědomí o povinnostech a právech vyplývající ze zákona č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích, mezi dosud nepřihlášenými osobami v České republice. Závěrem letošního roku se Český rozhlas snaží oslovit především poplatníky z řad živnostníků, podnikatelů a firem, které jsou rovněž povinny platit rozhlasový poplatek.

Kampaň Normální je platit se objevuje v podobě rádio spotů a online formátů. Cílem této kampaně je sdělení, že na rozdíl od domácností mají plátci z řad živnostníků a firem povinnost platit za každý rozhlasový přijímač, který drží.

Právě u firem a živnostníků se často setkáváme s neznalostí zákona o rozhlasových a televizních poplatcích a mimo jiné v tom, že každé autorádio je předmětem rozhlasového poplatku. Pokračujeme v krocích vůči neplatičům tak, jak jsme si je pro letošní rok naplánovali. Pokud má Český rozhlas v době zvyšujících se nákladů na provoz vystačit s příjmy, které mu určuje legislativa, pak nemůžeme být benevolentní,“ řekl Ladislav Musil, náměstek generálního ředitele pro správu a provoz Českého rozhlasu.

Rozhlasovým přijímačem je vedle běžného rádia též radiobudík, autorádio, mini věž nebo počítač s FM či DVB-T tunerem a stejně tak televizor se set-top-boxem nebo tunerem pro příjem digitálního vysílání DVB-T/S/C nebo programů kabelové televize.

Placení rozhlasového poplatku je zákonnou povinností každé domácnosti, právnické osoby nebo fyzické podnikající osoby držící rozhlasový přijímač. Pro Český rozhlas tyto poplatky představují hlavní zdroj financování jeho vysílání. Český rozhlas veřejnosti nabízí celkem 19 stanic (4 celoplošné, 11 regionálních a 4 speciální), široký obsah na internetu a přes mobilní aplikace a dále i archiv pořadů v iRadiu.

Informace o poplatcích, jejich výši a způsobu placení naleznete na webu www.rozhlasovypoplatek.cz

zdroj: ČRo





Reklama




Vybrané články