Quantcast

Mediaset: Budoucnost v FTA a VOD, ne v pay-tv

| redakce | tisk

Jaká je budoucnost televizního vysílání? Italská mediální skupina Mediaset má v tomto směru jasno: Budoucnost je v bezplatných televizních programech ( FTA) a obsahu na vyžádání (VOD). Tradiční pay-tv bude stále čelit výzvám.

Prognózu dalšího vývoje na trhu představil viceprezident a CEO společnosti Mediaset Pier Silvio Berlusconi u příležitosti představení pokrytí fotbalového šampionátu MS 2018.

Budoucnost vidí Mediaset, která má silnou pozici v Itálii a ve Španělsku, na dohodách a partnerstvích na mezinárodní úrovni, přičemž Berlusconi jako potencionální partnery zmínil TF1, ITV a ProSieben. O Netflixu hovoří jako o možné spolupráci od prodeje obsahu až po koprodukci.

Mediaset má 1,5 milionu předplatitelů služby Mediaset Premium a stěhuje se do "lehčího modelu" OTT. Bude méně závislá na fotbalu a více se bude spoléhat na filmy a televizní seriály.

Mediaset svým divákům přinese všech 64 zápasů z MS ve fotbale 2018. Přenosy bude vysílat na svých 4 bezplatných programech (Canale 5, Italia 1, 20 Mediaset a Mediaset Extra). Celkem odvysílá 1 tisíc hodin fotbalového obsahu, z toho 500 hodin v přímých přenosech. K dispozici budou také rozhlasové a online přenosy a specializovaná aplikace.

Za vysílací práva na fotbalové MS 2018 skupina Mediaset zaplatila více než 70 milionů eur. Na fotbalu ale vydělá. V současné době má zajištěné reklamy za více než 80 milionu eur a do konce šampionátu se mohou příjmy z reklamy vyšplhat až na 90 milionů eur.

zdroj: Advanced television





Reklama




Vybrané články