CryptoBox 800 UHD

Sledovanost v Česku: ČT24 a Prima COOL mezi TOP5 programy

| redakce | tisk

Doba koronavirová výrazně proměnila televizní sledovanost na českém televizním trhu. Diváci nyní vyhledávají zejména zpravodajství, méně pak sportovní kanály. Vyplývá to ze sledovanosti telekomunikačního operátora T-Mobile.

Společnost T-Mobile provozuje internetovou televizi T-Mobile TV a satelitní platformu T-Mobile SAT TV.

V době pandemie způsobené koronavirem COVID-19 vzrostla sledovanost televizního vysílání o 17 procent oproti běžnému provozu v jiných měsících. V přepočtu mají všichni uživatelé dohromady každý den zapnutou televizi v délce 200 let. V průměru se jedná o sledovanost 10,5 hodiny na osobu.

TOP5 stanic u T-Mobile a nejsledovanější dětské programy (foto: T-Mobile)
▲ TOP5 stanic u T-Mobile a nejsledovanější dětské programy (foto: T-Mobile)

Jaké televizní kanály nejčastěji sledují zákazníci T-Mobile? První tři místa patrně nepřekvapí - nacházejí se na nich hlavní programy předních vysílacích skupin. Nejsledovanější je Nova HD, Prima HD a ČT1 HD. Na čtvrtém místě je zpravodajská ČT24 HD a TOP5 uzavírá stanice Prima COOL HD.

Zajímavostí je propad sportovních kanálů, které se nyní kvůli absenci přímých sportovních přenosů umisťují na nižších pozicích ve sledovanosti. Nejsledovanější sportovní kanál ČT Sport se nyní nachází na 23. místě.

Sledovanost zpravodajství v čase v březnu a dubnu (foto: T-Mobile)
▲ Sledovanost zpravodajství v čase v březnu a dubnu (foto: T-Mobile)

Z dětských kanálů je nejsledovanější Nickelodeon Jr., na druhé místě ČT:D (Déčko), na třetím JimJam, čtvrtý skončil Nickelodeon a pátý Minimax.

Ze živého vysílání si nejvíce diváků vybralo Studio ČT24 (ČT24), Prima Zprávy (Prima), Televizní noviny a pohádky Nejkrásnější hádanka a Tři bratři (všechny tři pořady Nova).

Zajímavá je i změna zájmu o zpravodajství. V dubnu se na aktuální zpravodajství dívá o 42 procent méně lidí než v březnu. Na druhou stranu se v dubnu na filmové kanály dívá o 32 procent lidé více než v předchozím měsíci.