Skupina Markíza dosáhla vloni 25,4% podíl na tv trhu
| redakce | tiskNejsledovanější televizní skupinou na Slovensku je Markíza. V cílové skupině (CS) 12 až 54 let dosáhla v loňském roce celodenní 25,4% podíl na televizním trhu. Konkurenční skupina JOJ měla 20,2% podíl a veřejnoprávní RTVS 11,2% share ve stejné CS.
Z pohledu počtu dní byla skupina Markíza ve stejné CS v roce 2021 v celém dni celkem 332 dní v pozici lídra na trhu, 24 dní skupina JOJ a devět dní RTVS. V hlavním vysílacím čase (19 až 23:00 hodin) skupina Markíza obsadila první pozici 291 dní v roce, 62 dní v roce skupina JOJ a 12 dní v roce RTVS.
Samostatně TV Markíza vygenerovala v roce 2021 průměrný celodenní 18,8% share. Druhá v pořadí je TV JOJ (13%) a Jednotka RTVS (7,7%). Z malých kanálů se nejvíce dařilo stanici JOJ Plus (3,9%), dále TV Dajto (3,5%), TV Doma (3,2%), Dvojce RTVS (3%) a WAU (2,9%).
Skupina Markíza byla úspěšná i ve zpravodajství. Televízne noviny TV Markíza měly vloni 26% podíl na trhu, Noviny TV JOJ 20,3% share a 12,2 procentní podíl Správy RTVS. Celkem 348 dní v roce 2021 zvítězily ve sledovanosti Televízne noviny na Markíze, 16 dní Noviny TV JOJ a ani jednou Správy RTVS.
Nejsledovanějšími pořady v rámci loňské nabídky TV Markíza byly ve strategické cílové skupině 12 až 54 let film "Zázraky z neba", "Televízne noviny" a seriálový megahit "Pán profesor".
zdroj: Markíza