TV Nova jedničkou tv trhu v CS 15-54 ve 2. polovině roku 2021
| redakce | tiskSkupina Nova si ve druhé polovině roku 2021 upevnila pozici jedničky na mediálním trhu u diváků v cílové skupině (CS) 15-54. Na obrazovky se vrátilo pokračování úspěšné kuchařské show MasterChef Česko. Velký úspěch slavila i další kulinářská show Souboj na talíři.
O zábavu se postarala populární show SuperStar, nová vědomostní soutěž Na lovu nebo seriál Pan profesor. Nechyběly ani premiérové díly nejoblíbenějších seriálů Ulice a Specialisté. Televizní noviny jsou nadále divácky nejoblíbenějším televizním zpravodajstvím.
Skupina Nova ve druhé polovině roku 2021 obsadila první místo v podílu na sledovanosti v cílové skupině 15-54 v prime time s 36,46 % i v celodenním vysílání s 33,48 %. V celodenním vysílání dosáhly stanice skupiny TV Nova ve druhém pololetí v cílové skupině 4+ průměrného reache (průměrný počet diváků, kteří alespoň tři minuty kontinuálně sledovali dané stanice) 4,309 milionu diváků denně.
Hlavní stanice TV Nova v prime time dosáhla na 25,39% podíl na sledovanosti v 15-54. Celkový výsledek sledovanosti tematických stanic skupiny Nova ve druhé polovině roku 2021 v prime time dosáhl na 11,07 % share v hlavní cílové skupině 15-54. V celodenním porovnání byl podíl na sledovanosti tematických stanic ve stejné cílové skupině 12,28 %. Z tematických stanic se v uplynulém roce ve druhém pololetí nejlépe dařilo stanici Nova Cinema, která měla v celém dni v cílové skupině 15-54 5,63 % podíl na sledovanosti, Nova Fun zaznamenala ve stejné cílové skupině 3,30 % share, Nova Action 1,76 % share, Nova Gold 1,38 % a nejnovější stanice Nova Lady pak v listopadu a prosinci 0,51 % share.
Diváci se na podzim bavili u kulinářské show MasterChef Česko - po dobu 26 večerů sledovalo pořad v průměru 30,47 % diváků CS 15-54 u televizních obrazovek. Nejvyšší podíl na sledovanosti byl mezi mladými ženami, a to 52,58 % v CS Ž15-24. Na podzim vyvrcholila další kuchařská show Souboj na talíři, která zaznamenala velký úspěch v průběhu celého vysílání. Po dobu třinácti večerů pořad sledovalo v průměru 33,00 % diváků CS 15-54 u TV. Originální kuchařská show měla své pravidelné diváky nejen u televizních obrazovek, ale i v digitálním prostředí.
Nový seriál Pan profesor, v hlavní roli s Vojtou Dykem a Beátou Kaňokovou získal ve svém slotu v cílové skupině 15-54. Pan profesor po dobu čtrnácti večerů sledovalo v průměru 28,58 % diváků CS 15-54 u TV. V podzimním programu si svou pozici utvrdil kriminální seriál Specialisté, který pravidelně v pondělí oslovil 23,08 % diváků v CS 15-54 u TV, což představuje 1,142 milionů diváků v širší cílové skupině 4+.
Program pro celou rodinu představovala pěvecká show SuperStar, kdy živé vysílání superfinále zaujalo 26,08 % diváků CS 15-54 u televizních obrazovek.
Na své si v minulém roce přišli fanoušci reality show. Ti se dočkali jak prémiových dílů pořadu Malé lásky, který zaznamenal 24,77 % podíl na sledovanosti v cílové skupině 15-54, tak nových dílů Výměny manželek, která ve druhé polovině roku dosáhla na 24,72 % share ve stejné CS.
Televizní podvečery patřily vědomostní soutěži Na lovu, která pravidelně porážela ve svém slotu konkurenci. Pořad si držel průměrnou sledovanost za celých 89 odvysílaných dílů, 28,28 % diváků v CS 15-54 u TV. Vysokou oblíbenost u diváků potvrzuje také stálice TV Nova seriál Ulice. Podzimní sezóna tohoto nekonečného seriálu přilákala od svého startu v polovině srpna pravidelně k obrazovkám přes milión diváků v cílové skupině 4+, průměrný podíl na sledovanosti v CS 15-54 činil 32,69 %.