Quantcast

Skylink Live TV zrušila blokování přetáčení u programů Novy a Markízy

| Tisk

logo Všechny pořady komerčních televizních skupin Nova a Maríza je možné využívat u internetové a mobilní služby Skylink Live TV se všemi funkcemi - tedy i s možností přetáčení dopředu.

Provozovatel Skylinku zrušil u své služby Skylink Live TV blokaci přetáčení pořadů, kterou zavedl poměrně nedávno - začátkem tohoto měsíce.

"Od včerejšího večera opět na Skylink Live TV funguje přetáčení dopředu na stanicích Novy a Markízy," uvedl webu parabola.cz Jaromír Glisník, člen představenstva společnosti M7 Group, která platformu Skylink provozuje.

"Překvapuje mě, že si toho dosud nikdo nevšimnul. Asi tu funkci mnoho lidí stejně nevyužívalo," okomentoval Jaromír Glisník.

Skylink Live TV jako první OTT služba blokovala přetáčení pořadů dopředu u stanic TV Nova HD, Nova Cinema HD, Nova Action HD, Nova Gold, Nova 2, Nova International, Markíza HD, Dajto HD, Doma HD, Markíza International a u sportovních kanálů Nova Sport 1 HD a Nova Sport 2 HD. Provozovatel Skylink Live TV zavedl omezení přetáčení v dobré víře - tedy že jej budou následovat další operátoři a provozovatelé televizních skupin Nova a Markíza docílí stejného efektu u všech televizních operátorů, podobně jako v minulosti u vypnutí kanálů Novy na Slovensku a stanic Markíza v Česku.


obrázek

▲ Obr č. 1 - Info obrazovka během přetáčení vpřed na programu Nova HD na Skylink Live TV je zatím (?) minulostí

"Případné restrikce v budoucnu v tomto směru budeme aplikovat pouze v případě, že jej budou aplikovat i ostatní operátoři," doplnil Jaromír Glisník.



Bohužel Nově a Markíze se patrně nepodařilo vyjednat dohodu s poskytovateli televizních služeb. Operátoři argumentují zejména faktem, že přetáčení je jedna z výhod jejich OTT služby před jinými druhy distribuce. Nicméně zájmy televizních providerů nemohou být nad zájmy provozovatelů komerčních stanic pro které je reklama hlavním jediným zdrojem jejich příjmů a potřebují, aby reklamní bloky vidělo co nejvíce diváků. Od toho se odvíjí následná cena za reklamu a tedy i příjmy pro další výrobu pořadů. Ani případné blokování přetáčení nezaručí, že diváci reklamu skutečně uvidí. Bez ohledu na způsob příjmu televizních programů mohou diváci přepnout na jiný program, případně si pořad nahrát a "hluchá místa" a reklamy přetočit.

Komerční televize si mohou stanovit ceny a podmínky za jakých mohou provozovatelé poskytovat jejich programy (například zavedení geoblokace, přetáčení v pořadech či umístění pořadů do archívu). Provozovatelé televizních platforem mají možnost rozhodnout, zda program zařadí do své nabídky, v jaké kvalitě a rovněž i do jakého balíčku.

redakce





Reklama




Vybrané články