Quantcast

Španělsko: Trh s placenou televizí ožil

| redakce | tisk

21,9 procent španělských domácností mělo v první polovině roku 2011 placenou televizi. Vyplývá to z nejnovější zprávy tamního regulátora (CMT). Dvě z deseti domácností má již placenou televizní službu. Jsou ale velké rozdíly v závislosti na velikosti města.

Více diváků má placená televize v městech, ve kterých žije 200 tisíc až 500 tisíc lidí, nejnižší naopak v obcích pod 10 tisíc obyvatel.

Konkrétně 32,1 procent domácností domácnostech má placenou televizi v městech s 200 tisíci až 500 tisíci obyvateli, 23,1% domácností v obcích s 10 tisíci až 50 tisíci obyvateli. V obcích s počtem obyvatel mezi 50 tisíci a 200 tisíci činí penetrace pay-tv 22,3 procenty. V největších městech s více než 500 tisíci obyvateli činí 20,7%.

CMT dále uvádí, že penetrace pay-tv se liší i v závislosti na úrovni penetrace pevných telefonních linek a rychlého přístupu k internetu, kde je pay-tv služba součástí nabídky triple play.

Španělská domácnost utratí za placenou televizi průměrně 40,5 eur, což je o 8% více než ve stejném období roku 2010. ARPI s triple play dosahuje 54,4 eur měsíčně, o 1,6% více než v roce 2010.

Od roku 2006 je penetrace pay-tv poměrně stabilní a drží se na úrovni kolem 20 procent.

3 ze 4 španělských domácností v průzkumu CMT uvedlo, že nabídka FTA programů je důvod, proč nemají placenou televizi. 33,7 procent domácností uvedlo, že pay-tv je drahá a pro 30,6% není nutná. Dalších 22,6% uvedlo, že o placenou televizi nemají zájem. 21,5 procent oslovených uvedlo, že se na televizi příliš nedívají a pro 5,9% respondentů není televizní nabídka příliš atraktivní.

zdroj: Advanced television





Reklama




Vybrané články