Jimmy Doherty v Darwinově zahradě na Viasat Nature

Tento nový třídílný seriál znovu objevuje mimořádné vědecké experimenty, o něž se opírá vývojová teorie! Jedna z nejmocnějších vědeckých teorií, o vzniku druhů přirozeným výběrem, změnila roli náboženství, přisvojila si politické důsledky a hluboce změnila společnost, ekonomiku a umění.

Když nechvalně známý přírodovědec Charles Darwin začal prokazovat svou slavnou evoluční teorii, neměl k ruce žádnou z možností, jaké má moderní genetika dnes, včetně například analýzy DNA, a tak přišel s některými vlastními důmyslnými experimenty. V tomto seriálu farmář a entomolog Jimmy Doherty mnoho z těchto často bizarních experimentů znovu prověří.

Jimmy Doherty v Darwinově zahradě na Viasat Nature
▲ Jimmy Doherty v Darwinově zahradě na Viasat Nature

Jimmy neváhá přiložit ruku k dílu - sám například vykopává záhon v trávníku v Darwinově vlastní zahradě v Kentu, aby ukázal boj o samotnou existenci, nebojí se sputit po laně po křídovém útesu, aby prověřil stáří Země a nechává semena rostlin namočená ve slané vodě po celý měsíc. Zapáchající výsledky tohoto experimentu dokazují, že rostliny mohou překonat oceány. A v neposlední řadě, neváhá dělat také podivné testy zahrnující žížaly a hudbu, které dokazují, jak pozoruhodně daleko zašel Darwin ve své snaze porozumět evoluci.

Opakováním těchto a dalších experimentů Jimmy odhaluje to, jak byl Darwin dynamický. Zároveň ale skrze ně poodhaluje i tajemství evoluce a zkoumá práci, kterou Darwin o lidské evoluci publikoval ke konci svého života. Poté, co rozklíčoval evoluční vývoj rostlin, totiž nakonec dospěl k závěru, že se lidé vyvinuli ze starších opic, pocházejících z Afriky - tuto teorii nakonec potvrdili moderní paleontologové.

Tento fascinující seriál znovu oživuje Darwinovu práci novým a vzrušujícím způsobem. Nenechte si ujít ani jediný okamžik - nalaďte se na Viasat Nature!

Jimmy Doherty v Darwinově zahradě - Úterky, od 8. října do 22. října 2013, v 19:00 hodin na Viasat Nature.

zdroj: Viasat