Quantcast

ČT podpoří originální kampaní lidi bez domova - budou hlásit počasí

| redakce | tisk

Česká televize startuje originální sociální kampaň, jejímž cílem je posílit povědomí veřejnosti o stále se zvyšujícím počtu lidí žijících na ulici. Od zítřka se tak lidé bez domova budou objevovat přímo na obrazovce v relacích o počasí. Kampaň, kterou se Česká televize připojila k dalším evropským zemím, vyvrcholí v polovině prosince.

Projekt České televize navazuje na sociální kampaň s názvem Days Of Hope, která už byla úspěšně realizována v jiných evropských zemích, jako je například Německo, Švýcarsko, Holandsko či Rusko, a která je motivována snahou prolamovat stereotypní vnímání lidí vyčleněných ze společnosti a upozorňovat na stále vzrůstající problém bezdomovectví a sociální ohrožení.

Věřím, že tento originální projekt, který svou myšlenkou zcela souzní s posláním televize veřejné služby, zaujme širokou veřejnost, přispěje k celospolečenské debatě o problému sociálního vyloučení a v neposlední řadě podpoří ty, kteří stojí o svou druhou šanci. Rádi bychom v podobných charitativních projektech pokračovali i do budoucna,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Lidé bez domova se budou od zítřejšího dne objevovat v relacích o počasí ve vysílání Studia 6 Víkend. Během následujících čtyř sobot a nedělí v nich budou klasické předpovědi doplňovat i o vlastní postřehy viděné z perspektivy člověka, který žije nebo žil na ulici. Prostor dostanou také v samotném vysílání Studia 6 Víkend, ve kterém se budou moci podělit nejen o aktuální zkušenost z televizní práce, ale i o svůj životní příběh a motivaci, proč se do projektu České televize zapojili.

Projekt by měl být pro lidi bez domova hlavně motivační, ale také jim přinese konkrétní pracovní zkušenosti a příležitost ukázat, že o šanci na uplatnění skutečně stojí. Jedním z cílů je totiž bořit u veřejnosti obavy, že případná pomoc těmto lidem nebude plně využita a že lidé bez domova nemají sami snahu dostat se zpět do normálního života,“ říká manažerka charitativních aktivit České televize Michaela Fričová a dodává: „Česká televize se bude se v tomto období tématu sociálního vyčlenění věnovat intenzivně, vedle charitativních spotů na podporu neziskové organizace, která lidem bez domova pomáhá, zmapuje tuto problematiku i v dalších zpravodajských a publicistických pořadech.“

Velmi si vážím toho, že Česká televize věnuje úsilí, čas a prostor ve svém vysílání problematice bezdomovectví a že podpořila záměr celého projektu, kterým je v první řadě skutečná pomoc lidem, kteří o ni stojí,“ říká místopředseda sdružení DivaDNO Jan Malec.

Mezi prvními se na obrazovce objeví pětačtyřicetiletý Petr Bláha, jehož příběh není nepodobný mnoha ostatním. Původní profesí byl zámečník, ale po té, co svou zálibu ve hře na automatech přestal mít pod kontrolou, rozpadla se mu rodina a začala jeho dlouhá cesta dolů, která skončila téměř osmiletým pobytem na ulici. Boj o důstojný život ale nevzdal.

zdroj: ČT





Reklama




Vybrané články