Týden s dinosaury na National Geographic Channel

| redakce | tiskobrázek k článku: Týden s dinosaury na National Geographic Channel

National Geographic Channel vás zve na výlet do pravěku v rámci Týdne s dinosaury, který probíhá od neděle 7. června do čtvrtka 11. června vždy ve 20 hodin. Ústředním dokumentem celého cyklu je unikátní celovečerní dokument Pitva tyranosaura, který má premiéru v neděli 7. června ve 20 hodin.

Ve spolupráci se špičkovými veterinárními chirurgy, anatomy a paleontology budete mít vůbec poprvé v historii možnost sledovat kompletní pitvu tyranosaura. Masivní monstrum měřící přes 12 metrů bude jako živé. Vědci se ho budou moc poprvé dotknout, cítit ho a probádat od hlavy až k patě.

Dalším tematickým dokumentem bude Deset největších obrů, ve kterém se vám představí největší živočichové, kteří kdy žili na Zemi. Ve snímku Dinosauří zápas smrti budou odborníci prozkoumávat slavnou zkamenělinu zachycující predátora a jeho kořist v souboji. S jedinečnými schopnostmi předního pravěkého predátora vás seznámí dokument Tyranosaurus - mistr přežití. V dokumentu Větší než tyranosaurus se vám představí nejobávanější masožravec všech dob - Spinosaurus.

Týden s dinosaury na National Geographic Channel
▲ Týden s dinosaury na National Geographic Channel

Pitva tyranosaura (T. rex Autopsy) (1x120)
• premiéra v neděli 7. června ve 20 hodin
Po celé roky dávali paleontologové dohromady obraz jednoho z největších masožravců všech dob. Zkoumali jeho kosti a analyzovali zkameněliny...ale nyní poprvé bude dosaženo nepředstavitelného, něčeho, co se nikdo před tím nepokusil: kompletní pitvy dinosaura. S pomocí špičkových speciálních efektů a technik, ve spolupráci s uznávanými veterinárními chirurgy, anatomy i paleontology proběhne poprvé na světě celková anatomická rekonstrukce tyrannosaura rexe. Masivní monstru bude jako živé a vědci se ho můžou poprvé dotknout, cítit ho a probádat od hlavy až k patě. Odborníci se budou zabývat otázkami, jako jsou: jak se tyranosaurus krmil svýma malýma rukama? Byl tyranosaurus teplokrevný savec nebo studenokrevný ještěr? Jak se tyranosaurus rozmnožoval? Pitva tyranosaura je speciální dokument, který je ctižádostivý a fascinující pro dinosauří fanatiky.

Deset největší obrů (Top 10 Biggest Beasts Ever) (1x120)
• premiéra v úterý 8. června ve 20 hodin
Před tím než muž ovládl svět, byla naše planeta zemí obrů. Představíme vám deset největších bestií svého druhu, které se kdy pohybovaly po naší planetě, a odhalíme vám tajný život těchto supervelkých tvorů. Od ptáka s rozpětím křídel jako letadlo po dinosaura, který může konkurovat Boeingu 737, prozkoumáme s pomocí počítačové animace pravdu ohledně těchto obrů. Podíváme se na deset největších a nejmimořádnějších nálezů. Od manipulace s nedávno objevenými dinosauřími kostmi, největšími, které byly doposud nalezeny, až po analýzu letecké techniky obrovského 7 metrů velkého ptáka se seznámíte s jedinečnými adaptačními schopnostmi, které umožnili jednotlivých živočichům přežít. Vizuální kousky a neuvěřitelné srovnávání velikostí každého obra znovu oživí jejich kolosálnost. Připravte se na představení deseti největších obrů.

Dinosauří zápas smrti (Dino Death Match) (1x60)
• premiéra v pondělí 9. června ve 20 hodin
Zkamenělina známá jako “bojující dinosauři“ zobrazuje predátora a jeho kořist, kteří zahynuli v průběhu boje. Jde o jedinečnou zkamenělinu, ale zároveň se jedná o hlavní aspekt, kolem kterého se vedou kontroverzní diskuze. Lze jej považovat za důkaz o existenci samostatného druhu tyranosaura? Může se jednat o zakrslého tyrana - nanotyrannuse. Důkazy pro i proti zmíněnému dravci se zkoumají a zjištění spějí k tomu, že se jedná o jedinečného dinosaura, který ožije díky úžasné počítačové animaci.

Tyranosaurus - mistr přežití (T. rex Ultimate Survivor) (1x60)
• premiéra ve středu 10. června ve 20 hodin
Tyrannosaurus rex byl ve své době špičkovým predátorem. Výborně ozbrojený jedinec s děsivými čelistmi se zdál být odolný vůči útoku. Nové nálezy zkamenělin ale odhalují, že život tyrannosauruse rexe i jeho příbuzných byl brutální. S pomocí nejmodernějších technologií byly při sondování zkamenělin odhaleny zdroje zranění, predátorské pokusy, které špatně skončily, a kolosální bitvy, při kterých se jejich zuby zakously do protivníků.

Větší než tyranosaurus (Bigger Than T. rex) (1x60)
• premiéra ve čtvrtek 11. června ve 20 hodin
Jedná se o největšího vraha, který kdy chodil po Zemi. Měl zuby ostré jako břitva, metr dlouhé čelisti a zahnuté drápy. Jestli si myslíte, že se jedná tyrannosauruse rexe, popřemýšlejte nad tím znovu. Jde o spinosauruse. Jeho masivní proporce - dvoumetrové zádové výběžky obratlů - z něj dělají jedno z nejbizarnějších živočichů, kteří kdy byli objeveni. Nová kostra se znaky spinosaura se našla na Sahaře a paleontologové Paul Sereno a Nizar Ibrahim pospíchají, aby ji ukázali celému světu. Archivní fotografie a kresby se dávají dohromady s naskenovanými kostmi, aby odborníci vytvořili předního predátora v životní velikosti. Nové informace potvrzují, že se jedná o největšího masožravce na Zemi s délkou 15 metrů, přičemž je o 15% delší než největší tyranosaurus. Navíc byl spinosaurus obojživelný. Špičková věda, africké dobrodružství, světové války, nacisti a utajené fosilie - to vše se spojuje v neuvěřitelnou ságu o vzkříšení jednoho z nejzáhadnějších tvorů všech dob.

zdroj: NGC