Quantcast

Pět mediálních skupin tvoří 65% italské TV nabídky

| redakce | tisk

Pět největších vysílacích skupin přítomných na italském trhu provozuje 216 televizních stanic (65%) z celkového počtu 399. Největším provozovatelem z pohledu počtu kanálů je Sky Italia (111), následují Mediaset (38), Rai (27), Discovery Italia (24) a Fox Italia-Disney (16).

Vyplývá to z průzkumu Confindustria Radio-TV.

Celkově v Itálii působí 121 mediálních skupin, z toho 74 z nich má sídli v Itálii.

Diváci v Itálii mají k dispozici 148 bezplatných programů (v DVB-T a DTH platformě TivúSat) a 186 programů s placenou tv (Sky Italia v DVB-T a DTH).

Přestože sledovanost v jarních měsících výrazně rostla, výnosy z reklamy poklesly o 30% (- 435 milionů eur ve srovnání s rokem 2019). Absence sportu a dalšího prémiového obsahu (filmy, televizní seriály), měla také významný dopad na tradiční podnikání s lineární pay-tv.

Díky operacím fúzí a akvizic (tj. Disney-FOX, Viacom-CBS, Comcast-Sky, Warner Media-AT&T), se hlavní globální hráči stále více přibližují k obchodnímu modelu "Direct To Consumer", což ovlivnilo nabídku televizních stanic a prémiového lineárního obsahu v balíčcích placené televize. Sky Italia zastavila distribuci programů Disney a některých programů FOX a ViacomCBS.

Po uzavření Mediaset Premium v červnu 2019 prošla nabídka placené televize v pozemním vysílání zásadní proměnou a konsolidací Sky Italia. Ta je jediným operátor pay-tv v Itálii v DTT a DTH.

Nabídka FTA programů v digitálním terestrickém vysílání zůstala v první polovině roku 2020 stabilní, bez větších změn. Hlavním novým trendem je rozšiřování vizuálních rádiových kanálů (v DTT i DTH), kterých je nyní celkem 18.

zdroj: Advanced television





Reklama




Vybrané články