Atmedia: Prodej reklamy vzrostl meziročně o 49%
| redakce | tiskMediální zastupitelství Atmedia prodalo za první pololetí letošního roku o 49 % více GRPů než za stejné období v loňském roce. Výrazný nárůst souvisí s vyšší poptávkou po televizní reklamě i vyšší sledovaností tematických televizních stanic, které za prvních šest měsíců dosáhly podílu na sledovanosti ve výši 5,25 %.
Mediální zastupitelství Atmedia prodalo za první pololetí letošního roku historicky největší objem televizní reklamy. Meziročně jde o bezmála padesátiprocentní nárůst. „Poptávka po televizní reklamě je v posledních měsících skutečně vysoká. Po výrazném propadu v dubnu a květnu loňského roku se poptávka každý měsíc zvyšovala a od podzimu jsou naše tematické televizní stanice téměř vyprodané,“ popisuje Michaela Vasilová, Managing Director společnosti Atmedia a doplňuje: „Věřím, že i v následujících měsících zůstane na takto vysokých hodnotách
.“
Vysoké poptávce po televizní reklamě dokázala společnost Atmedia vyhovět díky nárůstu podílu na sledovanosti. Tematické televizní stanice obchodně zastupované společností Atmedia v letošním roce pravidelně každý měsíc překračují 5% hranici podílu na sledovanosti v CS 15-69. Za celé první pololetí byl podíl na sledovanosti 5,25 %, což je meziročně o 16 % více. 1)
„Za nárůstem podílu na sledovanosti stojí jak rozšíření portfolia o Televizi Seznam na začátku roku, tak rostoucí zájem o tematické televizní stanice. A právě stabilní podíl na sledovanosti nad 5 % nám umožňuje nabízet zadavatelům televizní reklamy větší prostor pro jejich kampaně než v předchozích letech
,“ vysvětluje Michaela Vasilová. Současně dodává, že se Atmedia bude i nadále soustředit na rozšiřování svého portfolia s cílem poskytnout klientům ještě větší reklamní prostor.
V letošním roce společnost Atmedia na českém trhu obchodně zastupuje 28 tematických televizních stanic, z nichž 23 je zapojeno do oficiálního měření televizní sledovanosti. Nejvyššího podílu na sledovanosti letos dosáhly televizní stanice JOJ Family, Televize Seznam a FilmBox. Některým kanálům se podařilo ve srovnání s minulým rokem až zdvojnásobit podíl na sledovanosti. Nejvyššího meziročního nárůstu dosahují stanice Sport 2, Televize Seznam, Film+ nebo Rebel.
„K vyššímu podílu na sledovanosti nám pomohl také návrat sportu na televizní obrazovky. Na Sport 1 a Sport 2 diváci od března sledují letošní sezónu Formule 1, na Eurosport 1 patřily k nejsledovanějším událostem především grandslamové turnaje - jen Roland Garros oslovil téměř 600 tisíc fanoušků
,“ dodává na závěr Michaela Vasilová. 2)
1) ATO - Nielsen Admosphere, Živě + TS0-3, 1. pololetí 2020, 1. pololetí 2021, Share, CS 15-69, v roce 2020 počítána Atmedia společně s AMC Networks, v roce 2021 počítána Atmedia společně s AMC Networks a Seznam.cz TV
2) ATO - Nielsen Admosphere, Živě + TS0-3, 30. 05. - 13. 06. 2021, Reach, CS 4+, premiéry a reprízy
zdroj: Atmedia