Skupina Prima v roce 2024: celodenní share 26,83 % v CS 15+
| redakce | tisk | názorySkupina Prima dosáhla v roce 2024 v cílové skupině 15+ celodenního sharu 26,83 %. Nejúspěšnějším měsícem byl březen s sharem 28,24 % v celodenním vysílání u CS 15+. Svou pozici lídra mezi mediálními zastupitelstvími potvrdil i Media Club s sharem 34,92 % v CS 15+ a 33,15 % u strategické cílové skupiny 18-69 let.
Nejoblíbenější seriály vlastní tvorby Polda VI a Na vlnách Jadranu průměrně sledovalo přes milion diváků, Sedm schodů k moci průměrně sledovalo přes 900 tisíc diváků, stabilní pozici si držel i vlajkový seriál ZOO. CNN Prima NEWS se zařadila mezi tři nejdůvěryhodnější komerční zpravodajská média v Česku podle průzkumu Reuters institutu v Oxfordu.
Streamovací službu prima+ si za uplynulý rok pustilo více než milion uživatelů a počet odsledovaných hodin se oproti roku 2023 zvýšil o 43 %.
Skupina Prima dosáhla v roce 2024 na celodenní share 26,83 % v CS 15+ a 25,32 % v CS 18-69. Prime time share loni činil 25,67 % v CS 15+ a 24,65 % v CS 18-69. Nejlepším měsícem roku 2024 byl pro skupinu Prima březen, kdy si v CS 15+ připsala celodenní share 28,24 %. Mimořádně oblíbené byly u diváků v CS 15+ nové pořady vlastní tvorby. Šestá série krimiseriálu Polda s Davidem Matáskem v hlavní roli byla nejúspěšnější ze všech řad a průměrně ji sledovalo 1 115 000 diváků při sharu 29,97 %. Nejsledovanější díl Poldy VI vidělo 21. února 1 185 000 diváků při sharu 30,98 %, díky tomu se stal i nejsledovanějším pořadem na Primě v roce 2024.
Seriál Na vlnách Jadranu sledovalo průměrně také přes milion diváků, konkrétně 1 051 000 při sharu 27,56 %. Nejsledovanější díl vidělo 10. ledna 1 181 000 diváků při sharu 30,20 %.
Se seriálem ZOO se rozloučilo 813 000 diváků při sharu 23,74 %.
Poslední díl Zrádců si v cílové skupině 15-40 připsal share 34,35 %. Alespoň tři minuty tohoto pořadu viděly přes dva miliony diváků v CS 15+.
Zpravodajská stanice CNN Prima NEWS od svého spuštění každý rok kontinuálně roste. Nejinak tomu bylo v minulém roce, kdy share v cílové skupině 15+ vystoupal na 1,97 %.
Z malých tematických kanálů meziročně nejvíce posílila Prima LOVE. Prima KRIMI měla rekordní 29. týden v prime time, kdy si připsala share 4,21 % v CS 15+, a tím i nejlepší výsledek od začátku stanice. Prima ZOOM dosáhla 21. listopadu na share 2,40 % v CS 15+, u mužů 18-69 pak share 4,50 %. Prima COOL zaznamenala 30. listopadu share 3,51 % v CS 15+. Ve všech případech se jednalo o nejlepší výsledek od roku 2022.
Streamovací platformu prima+ využil v roce 2024 více než jeden milion uživatelů. Došlo k nárůstu neplatících uživatelů a počet platících uživatelů se oproti roku 2023 téměř zdvojnásobil. Nejúspěšnějším pořadem minulého roku byli Zrádci, kteří dokázali na prima+ přilákat rekordní počet předplatitelů.
Na celkově druhém místě bylo Sedm schodů k moci. Bronz pak bere končící seriál ZOO, který se ale od ledna vrací jako denní seriál ZOO Nové začátky.
Na dalších místech se umístili Kamarádi, již si od své říjnové premiéry získali mnoho příznivců, a také již klasická show Prostřeno!
Nejúspěšnějšími filmy minulého roku byly na této platformě české komedie Jak přežít svého muže a Jedeme na teambuilding. Hned za nimi na bronzové pozici skončilo drama Zápisník alkoholičky, které se na prima+ objevilo v závěru roku. Film tak navazuje na svou spanilou jízdu, kdy se stal druhým nejnavštěvovanějším českým titulem v kinech za rok 2024.
V roce 2024 skupina Prima rozšířila pokrytí Smart TV aplikací na celkem pět platforem. Aktuálně je k dispozici na televizích značky LG, Samsung, Hisense, Philips a všechny televize s OS Android TV. Nárůst uživatelů ve Smart TV aplikacích je oproti předcházejícímu roku téměř 100 %.
Videoslužbu prima+ na některé ze Smart TV platforem v prosinci využilo více než 100 000 uživatelů, spolu s HbbTV je to měsíčně téměř 200 000 uživatelů.
zdroj: FTV Prima