Quantcast

SES Astra odpovídá (1.)

| Tisk

Martin Kubacki - zástupce společnosti SES Astra pro střední a východní EvropuSpolečnost SES Astra oslavila v únoru tohoto roku 15 let od komerčního spuštění služeb na satelitu Astra 1A. Programy z DTH a DTC z Astry přijímá podle posledního monitoringu SES Astra okolo 94 miliónů domácností. Letošní rok je něčím výjimečným - Astra se rozhodla expandovat do zemí střední a východní Evropy. Prvním úspěchem je vstup první české hudební televize Óčko na nejsledovanější evropský satelitní systém. Dočkáme se dalších českých či slovenských programů? Vše samozřejmě záleží hlavně na samotných broadcasterech, zda využijí možností, které jim Astra může nabídnout.
Se společností SES Astra jsme se proto dohodli na poskytnutí exklusivních interview, ve kterých najdou odpověď na případné otázky nejenom potencionální klienti Astry, ale i naši čtenáři, kteří se tímto mohou dozvědět více informací o činnosti SES Astra a nových satelitech.
Na otázky serveru parabola.cz odpověděl zástupce společnosti SES Astra pro střední a východní Evropu pan Martin Kubacki (viz. foto).


Proč má klient volit právě služby SES Astra? Co můžete vašim klientům nabídnout?

M.Kubacki: SES Astra na své hlavní orbitální pozici 19,2°E nabízí kvalitní technické řešení, stejně tak i programové i marketingové služby. Satelity Astra přijímá v Evropě celkem 94 miliónů domácností na celém kontinentu a zájem o příjem Astry roste (nedávno se zvýšil o 2,5 miliónů domácností).

* Atraktivní pozice
Na pozici 19,2°E nabízíme velmi atraktivní programy - všechny důležité nekódované programy jako např. BBC World, RTL, SAT.1, 3sat, CNN, DSF, ORF, ARD, ZDF, Sky News, RAI a mnoho dalších. Kterýkoliv český broadcaster by se mohl stát součástí nabídky a jeho program by mohl být automaticky přijímán ve většině evropských domácností.

* Garance dostupnosti sítě na více jak 99,98%

* 24 hodinový monitoring všech služeb

* úzce spolupracujeme s dodavateli software a hardware podle potřeb našich zákazníků s dodáním nejlepších řešení

* unikátní záložní systém
V případě, že se vyskytne problém na některém transpondéru, systém automaticky přepne signál na jiný transpondér. V případě problémů se satelitem může být signál přepojen na jinou družici v rámci pozice. Všechny tyto změny divák vůbec nezpozoruje.

* marketingová podpora
Podporujeme naše klienty v jejich obchodu, proto jsou naše pobočky Astry v klíčových regionech Evropy.
SES Astra se svými klienty pořádá různé společné marketingové kampaně.

Na jak dlouho se uzavírá kontrakt?
M.Kubacki: To je různé a závisí na okolnostech a požadavcích kontraktu.

Kam musí zájemce dopravit signál? Může jej provozovatel uplinkovat přímo ze své země?
M.Kubacki: Digitální signál musí být dopraven do dalších multiplexů (do našeho hlavního střediska v Lucembursku). Analogový signál může být uplinkován přímo na 19,2°E.

Kolik stojí pronájem transpondérové kapacity na satelitech Astra 19,2E, 23,5E, 28,2E (analogové vysílání, digitální vysílání) ?

M.Kubacki: Bohužel, toto jsou důvěrné informace. Nicméně jako příklad zákazníka ze střední Evropy je česká stanice Óčko TV, která se stala součástí nabídky Astra 19,2°E. Ceny jsou atraktivní a přijatelné. Unikátní servis Astry má svoji hodnotu.

logoAstra hodlá expandovat do dalších regionů Evropy. Můžete našim čtenářům sdělit, které země Vás nyní především zajímají?

M.Kubacki: Zajímáme se o země, kterým my říkáme "1.zóna".
Jde o Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Slovinsko, Chorvatsko. Pro klienty z těchto zemí jsme otevřeli novou pobočku ve Vídni (s výjimkou Polska, pro kterou máme vlastní kancelář). V těchto zemích má Astra 19,2°E perfektní pokrytí. Zajímá nás i zbytek Evropy (balkánské republiky, Rumunsko, pobaltské republiky, Ukrajina) přes naši sesterskou společnost NSAB a satelity Sirius, které zde mají perfektní pokrytí.
SES Astra byl v minulosti operátor, který se zajímal jen o západní Evropu. V současné změně vidíme možnost růstu poptávky ze střední a východní Evropy. Našim prvním a důležitým klientem z nových regionů je UPC Direct, který dokázal, že v těchto částech Evropy je prostor pro expanzi.

Kdy, podle Vás, bude ukončeno analogové vysílání na satelitech Astra 19,2E?
M.Kubacki: To závisí na našich klientech (především na německém trhu), kdy bude digitalizace finišovat. Velmi opatrným odhadem je rok 2008.

Transpondéry ze satelitu Astra 2D sledují diváci na Slovensku i se 140cm parabolou. Tak silný signál by zde již podle vašich údajů neměl být. Je pro to nějaké vysvětlení?

M.Kubacki: Footprint satelitu je vždy uváděn jako velmi konzervativní, s oblastmi, kde garantujeme dostupnost signálu (vypočítaná dostupnost signálu).

Proč jsou signály ze satelitu Astra 2D nejsilnější ve večerních hodinách?

M.Kubacki: Je to způsobeno teplotou atmosféry, teplotou paraboly atd. Signál ve večerních hodinách je nejsilnější, přes den je signál natolik silný, aby poskytoval garantovanou perfektní kvalitu vysílání.

Před rokem a půl se nezdařil start nosné rakety s největším satelitem Astra 1K, jaký měla tato událost dopad na plány Astry?

M.Kubacki: To byl smutný okamžik. Nás to ale motivovalo k ještě větší aktivitě v oblasti získávání nových zákazníků. Rozhodli jsme se, že se budeme soustředit na oblasti, které pokrývá Astra 19,2°E a později se věnovat i regionům, které pokrývá satelit Sirius (družice Sirius patří do naší skupiny).

Na kdy je naplánován start nosné rakety s novým satelitem Astra? Co přinese provozovatelům nového?



M.Kubacki: Astra 1KR bude novým satelitem, který bude mít velký vliv na střední a východní Evropu a přinese možnosti, které měl nabídnout satelit Astra 1K. Družice bude pravděpodobně vynesena v roce 2005 a v provozu by měla být od začátku roku 2006.

SES Global má síť satelitů po celém světě. Přináší tato skutečnost možnost šíření pravidelného vysílání TV či R programů po celém světě?

M.Kubacki: Máte pravdu, naše mateřská společnost SES Global vlastní podíly v hlavních celosvětových satelitních systémech. Při této příležitosti jmenujme SES Astra (100%), SES Americom (100%), Asia Pacific (50%), NSAB (75 %), AsiaSat (34.10%), Nahuelsat (28.75 %), Star One (19.9%)
a Satlynx (50%). Musím zdůraznit, že nabízíme našim klientům globální řešení přes výše zmíněnou flotilu satelitů, ale vše závisí na zájmu našich klientů, jestli chtějí "jen" evropské, či globální řešení. Jeden dobrý příklad z našeho regionu: polský televizní kanál TV Trwam byl distribuován na 19,2°E (free to air) v celé Evropě, později se vlastníci stanice rozhodli, že chtějí být dostupní i v USA. Vypracovali jsme pro ně jednoduché řešení s přenosem přes naši sesterskou společností Americom. V případě, že TV Trwam nebo jiný klient se bude zajímat o globální řešení, jsme připraveni vše rychle zařídit.

Děkujeme za odpovědi.

redakce





Reklama




Vybrané články