Quantcast

Internet přes kabel.TV poráží ADSL u domácích uživatelů

| Tisk

logoPodle oborových odhadů tuzemské kabelové televize registrují přes 44 tisíc zákazníků vysokorychlostního internetu. Firmy z tohoto počtu představují zhruba 10 procent. U služby ADSL odborníci odhadují počet připojených domácností na 33 tisíc a u firem zhruba 17 tisíc. Zájem o kabelový internet potvrzuje i počet zákazníků v rámci vybudovaných sítí - kabelový internet využívá přes 7 procent možných zákazníků a u ADSL to jsou asi dvě procenta.

Praha, 20. září 2004 – Odborníci z řad kabelových operátorů odhadují, že přes kabelové rozvody může být na vysokorychlostní internet připojeno přes 44 tisíc zákazníků po celé ČR. Firemní klientela z tohoto počtu představuje zhruba deset procent, tedy asi 4 tisíce. Jde nejen o zákazníky velkých kabelových televizí, ale i o další tisíce zákazníků, kteří jsou připojeni prostřednictvím lokálních poskytovatelů jako například jihomoravský SELF servis. Karneval má v současnosti více jak 8 tisíc zákazníků.

Podle zpravodajství ČTK Český Telecom tento týden oznámil, že počet uživatelů ADSL přesáhl hranici 50 tisíc. Nezávislý telekomunikační analytik Jiří Peterka odhaduje, že na 34 procenta těchto ADSL připojení představují firmy. Počet připojených domácností k ADSL by potom byl zhruba 33 tisíc a firem 17 tisíc.

Praktické zkušenosti Karnevalu dokazují, že pokud se má domácnost rozhodnout zda zvolí připojení přes kabelovou televizi či ADSL, kabel obvykle zvítězí, “ řekl Dušan Jelínek, obchodní a marketingový ředitel Karnevalu. Podle zářijové zprávy ČTc je ADSL internet dostupný pro zhruba 2,6 milionu potenciálních zákazníků, kteří jsou v dosahu této technologie. Vysokorychlostní připojení přes kabelovou televizi je však dostupné přibližně jen v 600 tisíci domácnostech. Po přepočtu tedy využívá služby ADSL z celkového počtu zprovozněných telefonních linek asi dvě procenta možných ADSL zákazníků, kdežto u kabelové televize to představuje více jak 7 procent. To svědčí o značné popularitě nabízené služby. Usuzovat tedy z množství realizovaných ADSL připojení, že jde o službu úspěšnější, je dosti zavádějící.

Na základě několikaletých zkušeností společnosti Karneval v poskytování služeb vysokorychlostního internetu lze říci, že díky vyšším garantovaným rychlostem a ceně, která navíc nezahrnuje měsíční poplatek za pronájem telefonní linky, je stále větší zájem o internet po kabelu. Ten je ovšem limitován rozsahem kabelových sítí. „Zákazníky z řad domácností se nám daří přesvědčit kvalitou připojení vyjádřenou v garantované rychlosti a cenou. Kabeloví operátoři se stali průkopníky v rozvoji vysokorychlostního internetu v ČR,“ dodal Dušan Jelínek.

***

O Karneval Media



Karneval Media poskytuje služby kabelové televize a vysokorychlostního internetu. Společnost vznikla spojením firem TES Media a Intercable CZ, jejichž fúze byla úspěšně dokončena na začátku srpna 2004.

Celkový počet domácností v dosahu kabelové sítě Karneval Media se vyšplhal na 500 tisíc, přičemž společnost má dohromady na 270 tisíc zákazníků. V polovině roku 2004 se na vysokorychlostní internet kabelové televize mohlo připojit na 250 tisíc domácností. Do konce roku 2004 by tento počet měl stoupnout na 360 tisíc.

Karneval Media a jeho předchůdci investovaly přes čtyři miliardy korun do výstavby a rozvoje kabelových rozvodů a služeb. Hlavní investice směřovaly do technologického rozvoje sítí, zákaznického a technického servisu a kvalitní nabídky programů. Ta obsahuje až 40 programů, přičemž více jak polovina je v českém či slovenském jazyce.

Karneval Media, s. r. o., je vlastněna konsorciem investorů JPMorgan Partners, AIG Emerging Europe Infrastructure Fund L. P., Baring Communications Equity Limited a Baring Communications Equity Emerging Europe Limited.

Tisková zpráva
Karneval Media





Reklama




Vybrané články