Quantcast

Česká verze MTV zatím nebude, jsou jiné priority

| Tisk

logoJeště před půl rokem se uvažovalo, že v roce 2005 český televizní divák získá nový kanál – českou verzi světové hudební MTV. Poslední informace ale naznačují, že nic podobného nelze očekávat. „Česká MTV v současné době není prioritou MTV Networks Europe. Společnost MTV Europe přehodnotila své preference a své aktivity směřuje jiným směrem,“ říká pro server parabola.cz na přímý telefonický dotaz Martin Kocourek, Marketing & PR Manager ze společnosti Zone Vision Czech, která MTV na českém trhu zastupuje.

Koncem června 2004 pobýval v Praze Dean Possenniski, manažer pro nové trhy MTV Europe, který mj. při své návštěvě uvedl: „Zájem na expanzi už není natolik silný jako před dvěma lety. Když se objeví vhodný partner a dobré podmínky, tak se do toho pustíme i v České republice. Pro nás je klíčová spolupráce s místními partnery, např. v Polsku by to nešlo bez UPC. Takže i tady hledáme partnera, jenž má finanční zázemí, know-how a bude schopen zabezpečit fungování stanice.

Possenniski dále uvedl, že již tři roky MTV - která patří do nadnárodního koncernu Viacom - zkoumá český trh, který je údajně zajímavější než turecký, bulharský či slovinský. V Česku MTV Europe začala spolupracovat s producentem Petrem Kellerem a společností Partnership Films. Navíc již pět let pracuje s českou pobočkou Zone Vision. „Pracuje se na byznys plánu, který ještě musí projit odsouhlasením vedením MTV,“ potvrdil před šesti měsíci Kocourek skutečnost, že MTV Europe vážně uvažuje o realizaci české pobočky hudební televize. „Nemáme v rukou byznys plán, nebude to dříve než příští rok (2005 – pozn.aut.). Potřebujeme tady vytvořit tým a tomu pak pomůže personál z Londýna a Berlína,“ řekl dále Possenniski.

V Praze byl Possenniski opět v říjnu. Byla ochota poskytnout rozhovor. Ze schůzky nakonec sešlo, neboť z předběžných jednání vyplynulo, že na přichystané otázky nelze uspokojivě odpovědět. Neoficiálně bylo již naznačeno, že projekt české verze MTV se nevyvíjí pozitivně. Z dalšího nezávislého zdroje ovšem vyplynulo, že MTV na českém trhu operuje a partnery skutečně hledá. Ani jednou však oficiálně kvůli české verzi MTV nekontaktovala český regulační orgán – Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).

Za poslední tři měsíce (březen, duben, květen 2004 – pozn.aut.) jsem se několikrát setkal s Leošem Pohlem z Czech Digital Group (CDG) na téma digitální distribuce MTV. Kromě již zavedené kabelové a satelitní distribuce uvažujeme i o možnosti šířit signál terestricky digitálně. Dnes ale nemůžeme rozjet program pro 300 tisíc domácností, potřebujeme jich nejméně 1,5 milionu,“ dále uvedl Possenniski vloni v červnu.

Rovněž potvrdil, že pro úspěšný rozjezd české verze MTV je i silné portfolio zadavatelů reklamy. Reklamu v ČR a SR obstarává pro MTV česká pobočka ARBOmedia. „V červnu jsme začali spolupracovat s T-Mobile, máme Škodu, Time Out a přetrvávají rozhovory s Pilsner Urquell,“ řekl Possenniski. Podle jeho dalšího vyjádření nejdůležitějšími zadavateli reklamy měly být pro českou MTV firmy jako: Oskar, Eurotel, Time Out, Diesel, Coca-Cola či Kenvelo.

Posledně jmenovaná firma nyní sponzoruje konkurzy MTV. Hudební kanál MTV Europe začíná hledat nového moderátora (moderátorku) pro pořady MTV Dance Floor Chart a World Chart Express.



Konkursy se uskuteční v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Izraeli a Rumunsku. Nutnou podmínkou adeptů je kvalitní znalost mluvené angličtiny. „Od 12. ledna začne tříkolový konkurs - zájemci vyplní přihlášky v prodejnách Kenvelo a zde je i odevzdají. Před prodejnami by se měly rovněž točit pilotní snímky adeptů konkurzu, které by se měly objevit i na obrazovce,“ sděluje pro server parabola.cz Kocourek ze Zone Vision.

Společnost MTV Networks Europe se nepřihlásila do tendru o digitální terestrický kanál, který v letošním roce proběhne v České republice. Naopak vloni koupila německé hudební kanály Viva a Viva Plus, které vysílají z Kolína nad Rýnem. MTV vážně uvažuje o přesunu studií do berlínské centrály a zahájila již reformu obou kanálů.

Radek Pešout





Reklama




Vybrané články