Bojí se UPC konkurence?
| TiskUPC Česká republika, dceřinná společnost Liberty Global, má zřejmě obavy z konkurenční rumunské platformy Digi TV a možného vstupu na náš trh. UPC ČR si zaregistrovala dvě ochranné známky na název a logo konkurenční placené televize Digi TV. Na tuto skutečnost upozornil server parabola.cz jeden z našich čtenářů.
Rumunská Digi TV je nejrychleji rostoucí placenou satelitní televizí v Evropě. Digi TV odstartovala v polovině listopadu roku 2004. Od počátku operátor nabízel balík programů pro rumunské diváky a speciální nabídku maďarských programů pro početnou maďarskou komunitu. Začátkem letošního roku se provozovatel rozhodl expandovat na další trhy - maďarský a slovenský. Pro tyto potřeby si Digi TV objednala další dva transpondéry na satelitu Intelsat 10-02, tj. na pozici 1°W.
Rumunská Digi TV myslí vstup na nové trhy skutečně vážně. Na Slovensku si prostřednictvím společnosti SCC (Slovakia Cable Company, s.r.o) zaregistrovala ochranné známky na názvy: DIGI DIGITAL TV (zde) , DIGI TV (zde) a DIGI BOX DIGITAL TV (zde) . První z nich odpovídá i běžně používanému logotypu "Digi Digital TV". Vstupem Digi TV na slovenský a maďarský TV trh padá v těchto zemích monopol, který zde od září roku 2000 měla středoevropská placená televize UPC Direct (Astra 19,2°E).
Digi TV má již podanou přihlášku na ochrannou známku i v České republice. Tu si nepodala sama Digi TV a ani ji nepodala partnerská firma v zemi. Žádosti na ochranou známku DIGI DIGITAL TV (zde) a DIGI TV (zde) si podala společnost UPC Česká republika, provozovatel konkurenční platformy UPC Direct. Firma si zaregistrovala ochrannou známku v pěti třídách 9, 16, 35, 38 a 41. Patrně nejzajímavější je třída 38, která zahrnuje "telekomunikační služby, rozhlasové a televizní vysílání, poskytování telekomunikační služby zprostředkování přístupu uživatelů ke službám sítě internet a hlasové komunikace prostřednictvím sítě internet, provozování rozhlasového a televizního vysílání v sítích elektronických komunikací nebo prostřednictvím satelitní služby typu DIRECT TO HOME". Nejpřekvapivější je registrace i loga konkurenční placené televize, která je na prvním odkazu reprodukována ve velmi nízké technické kvalitě. Podoba loga s rumunskou Digi TV je čistě náhodná? Bojí se UPC možného vstupu Digi TV na český trh?
Společnost UPC Romania včera oznámila, že kompletně převzala rumunskou platformu Focus Sat, která je šířena na satelitu Thor 3, na pozici 0,8 st. západně. Jedná se víceméně o stejnou pozici, na které najdeme i konkurenční balík Digi TV, který se postaral o největší boom v segmentu satelitního DTH příjmu v Rumunsku.
Skandinávská tzv. "hot bird" pozice 1°W byla v minulých letech velmi atraktivní. Přes tuto pozici vysílaly slovenské stanice TV JOJ, TA3, Music Box a programy Slovenského rozhlasu. Programy TV JOJ a TA3 se přesunuly do DTH paketu Slovak Link a Music Box našel nový domov v placené televizi UPC Direct na satelitu Astra 19,2°E. Pokud se v paketu Digi TV objeví i slovenské celoplošné stanice STV1 (Jednotka), STV2 (Dvojka), TV Markíza a TV JOJ, lze očekávat vyšší zájem diváků o placenou televizi a konkurenční boj operátorů UPC Direct a Digi TV o zákazníky.
Martin Vyleťal
Rumunská Digi TV je nejrychleji rostoucí placenou satelitní televizí v Evropě. Digi TV odstartovala v polovině listopadu roku 2004. Od počátku operátor nabízel balík programů pro rumunské diváky a speciální nabídku maďarských programů pro početnou maďarskou komunitu. Začátkem letošního roku se provozovatel rozhodl expandovat na další trhy - maďarský a slovenský. Pro tyto potřeby si Digi TV objednala další dva transpondéry na satelitu Intelsat 10-02, tj. na pozici 1°W.
Rumunská Digi TV myslí vstup na nové trhy skutečně vážně. Na Slovensku si prostřednictvím společnosti SCC (Slovakia Cable Company, s.r.o) zaregistrovala ochranné známky na názvy: DIGI DIGITAL TV (zde) , DIGI TV (zde) a DIGI BOX DIGITAL TV (zde) . První z nich odpovídá i běžně používanému logotypu "Digi Digital TV". Vstupem Digi TV na slovenský a maďarský TV trh padá v těchto zemích monopol, který zde od září roku 2000 měla středoevropská placená televize UPC Direct (Astra 19,2°E).
Digi TV má již podanou přihlášku na ochrannou známku i v České republice. Tu si nepodala sama Digi TV a ani ji nepodala partnerská firma v zemi. Žádosti na ochranou známku DIGI DIGITAL TV (zde) a DIGI TV (zde) si podala společnost UPC Česká republika, provozovatel konkurenční platformy UPC Direct. Firma si zaregistrovala ochrannou známku v pěti třídách 9, 16, 35, 38 a 41. Patrně nejzajímavější je třída 38, která zahrnuje "telekomunikační služby, rozhlasové a televizní vysílání, poskytování telekomunikační služby zprostředkování přístupu uživatelů ke službám sítě internet a hlasové komunikace prostřednictvím sítě internet, provozování rozhlasového a televizního vysílání v sítích elektronických komunikací nebo prostřednictvím satelitní služby typu DIRECT TO HOME". Nejpřekvapivější je registrace i loga konkurenční placené televize, která je na prvním odkazu reprodukována ve velmi nízké technické kvalitě. Podoba loga s rumunskou Digi TV je čistě náhodná? Bojí se UPC možného vstupu Digi TV na český trh?
Společnost UPC Romania včera oznámila, že kompletně převzala rumunskou platformu Focus Sat, která je šířena na satelitu Thor 3, na pozici 0,8 st. západně. Jedná se víceméně o stejnou pozici, na které najdeme i konkurenční balík Digi TV, který se postaral o největší boom v segmentu satelitního DTH příjmu v Rumunsku.
Skandinávská tzv. "hot bird" pozice 1°W byla v minulých letech velmi atraktivní. Přes tuto pozici vysílaly slovenské stanice TV JOJ, TA3, Music Box a programy Slovenského rozhlasu. Programy TV JOJ a TA3 se přesunuly do DTH paketu Slovak Link a Music Box našel nový domov v placené televizi UPC Direct na satelitu Astra 19,2°E. Pokud se v paketu Digi TV objeví i slovenské celoplošné stanice STV1 (Jednotka), STV2 (Dvojka), TV Markíza a TV JOJ, lze očekávat vyšší zájem diváků o placenou televizi a konkurenční boj operátorů UPC Direct a Digi TV o zákazníky.
Martin Vyleťal