Quantcast

ČT vítá přijetí Technického plánu přechodu

| Tisk

logo Vláda ČR dnes přijala Technický plán přechodu, Česká televize může zahájit výstavbu multiplexu veřejné služby.

Na svém dnešním zasedání vláda České republiky přijala ve formě nařízení Technický plán přechodu (TPP) zemského analogového na zemské digitální televizní vysílání. Česká televize tento legislativní krok vítá, neboť jí TPP uděluje zákonný rámec k uskutečnění výstavby multiplexu veřejné služby (MPX 1).

Budování této vysílací sítě se všemi čtyřmi kanály České televize (ČT1, ČT2, ČT24 a ČT4 SPORT) a sedmi stanicemi Českého rozhlasu je připraveno již od závěru roku 2007, kdy základní principy české digitalizace vyřešila 1. listopadu 2007 přijatá „diginovela“, tedy zákon č. 304/2007 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s dokončením přechodu zemského analogového televizního vysílání na zemské digitální televizní vysílání.

Česká televize, leader přechodu na digitální vysílání v Česku, nyní realizuje první krok nezbytný pro budování MPX 1 – veřejnou obchodní soutěž na poskytovatele služeb spojených s výstavbou a provozem multiplexu veřejné služby. Nabídky jsou očekávány v sídle společnosti Gordion, s. r. o. do 15. května 2008. Vyhodnocení veřejné obchodní soutěže proběhne začátkem června.



Harmonogram výstavby MPX 1 a souvisejícího, nezbytného ukončování analogového pozemního vysílání ČT2 v jednotlivých lokalitách určuje TPP. Ten také vysílatelům stanovuje podmínku tříměsíční informační kampaně pro každý dotčený region. Lidé se tedy o změnách doví včas a v dostatečném rozsahu. Česká televize chystá komplexní informační kampaň. Její součástí bude nejen speciální symbol (z Domažlicka známý piktogram), na obrazovce se bude objevovat také informační text. Obojí jen ve vysílání z daného vysílače, diváci tedy velmi snadno poznají, že přijímají analogový signál, jehož šíření bude ukončeno. Do programu ČT budou dále nasazeny informační spoty, a to jak v rámci celé republiky, tak i regionálně odpojované spoty s konkrétními informacemi pro dotčené diváky.

Tématu se bude věnovat pochopitelně zpravodajství České televize, časopis ČT+, o události bude informovat ve spolupráci s ČT i regionální tisk a rozhlasové stanice. Plánuje se také vyvěšování billboardů, technický rádce bude k dispozici na speciálních webových stránkách ČT a chystají se i další aktivity. Česká televize zkrátka učiní maximum pro to, aby přechod z analogového na digitální pozemní vysílání pro diváky znamenal změnu příjemnou, snadno zvládnutelnou a ve výsledku přinášející pozitiva – dva nové programy, elektronického programového průvodce EPG, lepší kvalitu obrazu a do budoucna pak příslib nových služeb a možností vyplývajících z perspektiv digitálního vysílání.

Ladislav Šticha





Reklama




Vybrané články