Quantcast

Polsko: Nové označení pořadů s věkovým omezením

| redakce | tisk

V nejbližší době budou televizní pořady v Polsku označené novými grafickými symboly. Diváci a posluchači budou rovněž informováni o umístění produktu v programech. Polský regulátor médií KRRiT (Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji) vydala nové nařízení, které má přizpůsobit polské právo s požadavky EU.

Product placement je umístění zboží nebo služeb v pořadu pro marketingové účely. Směrnice EU 2010/13/EU vyžaduje označování a evidenci takového druhu vysílání. Grafický symbol musí být umístění jak na začátku vysílání, pokračování po reklamní přestávce, a na konci. Informace musí být zobrazena ne méně než 4 sekundy a musí vyplnit alespoň 5 procent plochy na obrazovce.

U polských rozhlasových stanic musí být podobné označení product placementu - na začátku, po reklamní přestávce na na konci ve znění: "Program obsahuje product placement" (audycja zawiera lokowanie produktu), resp. "Program obsahoval product placement" (audycja zawierała lokowanie produktu).

Toto nařízení vstoupí v platnost za 14 dní ode dne zveřejnění.

KRRiT po šesti letech od způsobu označování pořadů, které mohou nepříznivě ovlivnit vývoj děti a mladistvých, provedla rozpravu o účinnosti stávajícího systému ochrany mladých diváků. Výsledky vědeckého výzkumu, očekávání institucí a organizací zabývajících se problematikou vývoje dětí a mladistvých a zkušenosti a regulace v jiných evropských zemích (Francie, Maďarsko, Belgie, Nizozemí) jasně potvrzuje, že je třeba zachovat označení programů na TV obrazovkách. Symboly pro označení pořadů projdou menší změnou - zvýší se jejich viditelnost a čitelnost.

Na následujícím obrázku jsou znázorněny nové symboly s věkovým omezením, které se objeví na polských televizních kanálech - pořad přístupný od 18ti let, bez věkového omezení, pro diváky od 7, 12 a 16 let.

Polsko: Nové označení pořadů s věkovým omezením
▲ Polsko: Nové označení pořadů s věkovým omezením

zdroj: satkurier.pl





Reklama




Vybrané články