Široká nabídka DVB-T antén

Trikolor TV má 12,28 mil. zákazníků, z toho 9,6 mil. s HD

| redakce | Tisk | názory

Největší ruský poskytovatel digitální televize Trikolor TV přijal v roce 2017 novou strategii rozvoje, což znamená přechod od provozovatele lineární televizí služby k digitálnímu lifestylovému operátorovi. Trikolor TV potvrdil vedoucí postavení na trhu placené televize, což dokazují silné finanční výsledky.

Tržby provozovatele dosáhly 19 miliard rublů, ARPU činilo 1565 rublů ročně. Abonentská báze na konci roku dosáhla úrovně 12,28 milionu domácností.

Trikolor TV nadále vykazuje vysokou míru růstu finančních ukazatelů. Během posledních několika let provozovatel zvýšil tržby téměř dvojnásobně - z 10,4 miliard rublů v roce 2014 na 19,1 miliardy rublů v roce 2017. Roční růst tržeb činil 7%, ARPU vzrostlo o 70 rublů a dosáhl mety 1565 rublů za rok. Tyto data jsou v souladu s plány provozovatele na rok 2017.

Od 1. ledna do 31. prosince 2017 se počet klientů digitální televize Trikolor TV zvýšil o 140 tisíc domácností - růst ze 12,14 mil. na 12,28 milionu. Počet zákazníků s HD dosáhl 78% celkové báze abonentů - 9,6 milionu (meziroční nárůst o 13%). Všichni noví klienti již mohou sledovat HD.

V roce 2017 provozovatel začal měnit obchodní model - od lineárního televizního operátora až po multiplatformního digitálního lifestylového operátora. Hlavní produkt je jeden balíček digitálních služeb, včetně televizní nabídky. Trikolor TV vytváří nový typ operátora na ruském trhu a bere v úvahu hlavní trendy v rozvoji průmyslu a uspokojuje potřeby moderních spotřebitelů.

Společnost Trikolor TV v roce 2017 pokračovala ve zlepšování svého televizního produktu a zavedla komplexní digitální službu na trhu, do níž byli jako první zapojeni obyvatelé Dálného východu.

Trikolor TV bere při rozvoji nelineárního sledování televize v úvahu rozdílnou penetraci internetu v ruských regionech a efektivitu výhod satelitních technologií, které poskytují abonentům celou řadu nelineárních služeb a to bez nutnosti připojení k internetu. V roce 2017 operátor uvedl službu Lučšeje na TV (Nejlepší v televizi), která nevyžaduje přístup k internetu, Telearchiv (Televizní archív) i Smotri s načala (Sledovat od začátku). Vedle toho provozovatel spustil službu Onlajn TV (Online TV) a poskytl klientům možnost sledovat zhruba 200 televizních programů přes internet. Na konci roku 2017 mělo k této službě přístup přes 3 miliony klientů Trikolor TV a 7 milionů ke službě Kinozaly (prohlížení obsahu ve formě videa na požádání).

V roce 2017 Trikolor TV zlepšoval kvalitu vysílání, včetně využití moderních komprese HEVC, která umožňuje efektivně využívat satelitní kapacitu, což je zvláště důležité pro rozvoj Ultra HD. Počet klientů s HEVC se během roku 2017 zvýšil 2x na 2,9 milionu domácností. Operátor také zlepšuje nabídku v UHD. Dnes v tomto formátu nabízí 6 programů, což je nejvíce na trhu.

Trikolor TV v loňském roce rozvíjela připojení neomezeného vysokorychlostního satelitního internetu.

Důležitým segmentem pro Trikolor TV je i B2B, včetně produktu Teritoria Trikolor TV, která umožňuje sledovat populární televizní programy Trikolor TV na mobilních zařízeních.

Přeměna Trikolor TV z lineárního poskytovatele televizního obsahu na digitálního lifestylového providera zahrnuje spuštění rozsáhlé platformy, která otevírá přístup k různým digitálním službám, netelevizním službám a zábavě, interaktivním a hybridním službám, zavedení inteligentní domácí technologie a další rozšiřování činnosti v souladu s novou strategií společnosti.

názory čtenářů