Quantcast

ČT24 vysílá již 15 let. Týdně si ji pustí přes 3 miliony lidí

| redakce | tisk

Byla v pořadí třetím ze sedmi stávajících kanálů České televize. Před patnácti lety, v pondělí 2. května v jednu hodinu po poledni poprvé přivítal Bohumil Klepetko diváky stanice ČT24.

Program nejprve odstartoval v osmnáctihodinovém režimu, od září 2005 ale vysílá nepřetržitě, 24 hodin denně. Od roku 2013 je pravidelně nejsledovanější ryze zpravodajskou veřejnoprávní stanicí v Evropě. Týdně si ji pustí více než 3 miliony lidí.

Zejména v době, kdy se u nás či ve světě děje něco skutečně závažného, je ČT24 pro diváky základním zdrojem informací a role zpravodajství České televize nepostradatelná. Máme nejhustší síť vlastních zahraničních zpravodajů a velmi silnou síť regionálních zpravodajů. Díky sedmi studiím máme zázemí pro pokrytí všech regionů Česka. Nejen čísla sledovanosti, ale zejména spokojenost diváků s vysíláním dokládá, že veřejnoprávní zpravodajství plní svoji celospolečenskou roli dobře. Dle mezinárodního průzkumu Reuters Institute jsme nejdůvěryhodnějším tuzemským televizním vysílatelem. A právě důvěryhodnost, objektivita, rychlost a flexibilita jsou jedny z našich největších předností,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Televizní studio ČT24 v roce 2005 (foto: ČT)
▲ Televizní studio ČT24 v roce 2005 (foto: ČT)

Za patnáct let nabídla ČT24 divákům více než 129 tisíc hodin vysílání, z toho 69 % premiérového. Mezi nejsledovanější pořady patří tradičně speciály vysílané při mimořádných domácích i zahraničních událostech. V neděli 15. března letošního roku oslovila ČT24 téměř 4,2 milionu dospělých diváků, což je rekord v historii programu.

Při jeho přípravách se vedení ČT24 částečně inspirovalo v zahraničí, především ve Velké Británii, Švédsku a Polsku. „Když jsme začínali, nebylo ani studio, ani lidi, ani struktura, vše jsme museli vytvořit. Vybrali jsme několik veřejnoprávních kanálů po Evropě, ze kterých jsme čerpali inspiraci, a od ledna 2004 jsme začali vše stavět a prakticky zkoušet,“ vzpomíná na začátky vysílání ředitel Zpravodajství a sportu Zdeněk Šámal a dodává: „Teď, po patnácti letech je ČT24 svébytnou zpravodajskou stanicí, která je informační jedničkou na českém trhu a nejsledovanější zpravodajskou stanicí v Evropě. Je aktuální, spolehlivá a důvěryhodná a těší a zavazuje nás, že diváci umí tyto kvality ocenit.“

David Borek ve vysílání ČT24 v roce 2005 (foto: ČT)
▲ David Borek ve vysílání ČT24 v roce 2005 (foto: ČT)

Vůbec nejsledovanějším měsícem od počátku vysílání byl letošní březen. S podílem na publiku přesahujícím 9,5 % se ČT24 stala čtvrtou nejvyhledávanější stanicí v zemi. Její pořady oslovily bezmála 6,6 milionu diváků, tedy 77,5 % všech dospělých obyvatel Česka. Velmi vysoce je hodnocena také spokojenost s vysíláním, na desetibodové škále dosahuje hodnoty 8,8. ČT24 je tak aktuálně z hlediska spokojenosti nejlépe hodnocenou stanicí na tuzemském trhu.

Koronavirová epidemie potvrdila, jak důležitou roli ve společnosti zpravodajství ČT hraje. Z výzkumu společnosti Kantar CZ vyplynulo, že pro více než třetinu respondentů je ČT v době epidemie hlavním zdrojem informací, z ostatních televizí primárně čerpalo informace 7 % populace. Devět z deseti diváků vnímá zpravodajství ČT o aktuální krizi jako důležité, důvěryhodné, objektivní a poskytující jasné a srozumitelné informace.

Patnáctileté výročí slaví se Čtyřiadvacítkou i její web ČT24.cz, který byl spuštěn ve stejný okamžik jako televizní kanál. Podle průzkumu agentury Nielsen Admosphere mezi zpravodajskými weby v ČR se portál ČT24 umísťuje v hodnocení důvěryhodnosti vždy na čelních pozicích. V loňském roce jej v průměru každý měsíc navštívilo téměř 1,25 milionu unikátních uživatelů. V březnu letošního roku to bylo dokonce trojnásobné množství.

15 let ČT24 v datech:

• ČT24 je nejsledovanějším zpravodajským kanálem v Evropě. Prvenství drží pravidelně od roku 2013

• Týdně si vysílání ČT24 pustí více než 3,2 milionu diváků.

• 69 % pořadů ČT24 je vysíláno premiérově.

• Během zásadních událostí se ČT24 stává hlavním zdrojem informací. Při povodních 2013 ji sledoval každý pátý divák, prezidentské volby na ČT24 očekávaly v jediný okamžik přes tři miliony lidí. V době vrcholící koronavirové krize dokázala týdně oslovit téměř 5,5 milionu dospělých diváků. Nejvíce ve své patnáctileté historii.

• ČT24 sledují výrazně více muži a vzdělanější část publika.

• K pořadům s nejdelší tradicí ve vysílání ČT24, tedy pořadům vysílaných od roku 2005, patří například Černé ovce, Objektiv, Otázky Václava Moravce nebo Reportéři ČT.

• Nedílnou součástí zpravodajského servisu ČT je i web CT24.cz, který v loňském roce v průměru každý měsíc navštívilo téměř 1,25 milionu uživatelů.

Zdroj dat: ATO - Nielsen Admosphere, živě + TS0-3, 29.4.2020

Zdroj dat: Kantar CZ, sběr dat: 31. 3. - 1. 4. 2020, počet respondentů: 1 004

zdroj: ČT





Reklama




Vybrané články