Quantcast

Obliba tradiční televize v Kazachstánu klesá

| redakce | tisk

Sledovanost televize v Kazachstánu se v roce 2020 ve srovnání s ukazateli před pandemií zvýšila o 13%. Zároveň stále více uživatelů dává přednost sledování videoobsahu online. V porovnání s březnem 2019 se na podzim 2020 zvýšil žebříček měřených televizních kanálů o 29%.

Stalo se tak v době vrcholící karantény. Nárůst sledovanosti byl zaznamenán jak ve všední dny (+34%), tak o víkendech (+23%).

Během sebeizolace obyvatelé Kazachstánu aktivně sledovali televizi. Mnoho provozovatelů z tohoto trendu profituje. Kazakhtelekom zahájil službu TV+, Beeline nabídl přístup k BeeTV pro předplatitele všech operátorů. Hodnota služeb z distribuce programů dosáhla 33 miliard tenge (+13,8%).

Sledovanost televize však od roku 2021 prudce klesla. Analytici se domnívají, že stále více Kazachů má chytré televizory, které jim umožňují sledovat obsah online. Podle údajů portálu Kaspi.kz vzrostly výdaje na elektroniku v Kazachstánu oproti roku 2019 o 172%.

Důvodem prudkého poklesu popularity tradiční televize bylo také velké množství propagačních kampaní streamovacích platforem, které se rozmohly zejména v září a říjnu 2020. Operátor ivi oznámil partnerství se společností Amediateka, po kterém nabídl uživatelům velké slevy na předplatné. Počet předplatných služby Yandex Plus se během karantény ztrojnásobil. Současně bylo spuštěno ruskojazyčné rozhraní Netflixu pro země SNS, což rovněž přispělo k rychlému růstu sledovanosti streamovací služby.

K poklesu sledování tradiční televize přispívá také rostoucí obliba sociálních médií s videoobsahem. Jen službu TikTok využívá 30% obyvatel Kazachstánu. Analytici se domnívají, že kazašským divákům chybí zábavný obsah, který televize prakticky neuvádí. Podle jejich názoru, pokud vysílatelé začnou vytvářet více lokálních zábavních formátů, je šance, že odliv diváků nebude tak rychlý.

Podle prognóz společnosti J'son & Partners Consulting počet předplatitelů placené televize v Kazachstánu sotva překročí 2 miliony. Firma dodává, že do roku 2022 klesne podíl předplatitelů kabelové televize z 64% v roce 2017 na 60% v roce 2022. Naopak roste počet předplatitelů mobilního internetu - z 15,9 milionu v září 2020 na 16,3 milionu v roce 2021.

zdroj: cableman.ru + satkurier.pl





Reklama




Vybrané články