ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
CryptoBox 800 UHD

Bělorusko: Vypnuli nás a ani nás o tom neinformovali

| redakce | tisk

V pátek 10. června 2022 došlo na satelitním systému Eutelsat Hot Bird (13°E) k vypnutí distribuce stanice Belarus 24 HD. Kanál se vysílal volně ( FTA) z transpondéru společnosti GlobeCast na kmitočtu 11,566 GHz.

Běloruské ministerstvo informací k této záležitosti zveřejnilo prohlášení.

Běloruské ministerstvo informací neskrývá své rozhořčení nad jednostranným vypovězením smlouvy na vysílání Belarus 24 v Evropě.

Belarus 24
▲ Belarus 24

"Ministerstvo informací Běloruska je pobouřeno jednostranným rozhodnutím GlobeCast vypnout kanál Belarus 24 na satelitu pro mnoho zemí v evropské a tichomořské oblasti. A co víc, vedení této společnosti se ani neobtěžovalo oficiálně oznámit záměr ukončit spolupráci svým partnerům z Bielteleradiokompanii," napsalo běloruské ministerstvo.

Státní média v Bělorusku jsou pokryta sankcemi EU za účast na nevyprovokované a neodůvodněné ruské vojenské invazi na Ukrajinu. EU takové kroky odsuzuje a proto přijala řadu opatření k omezení činnosti, včetně pro Bielteleradiokompanii. Jde o hlavního státního vysílatele v Bělorusku, který vysílá mezinárodní kanál Belarus 24.

Program Belarus 24 je nyní možné naladit ze satelitu ABS 2A (74,7°E), kde vysílá z multiplexu v ruském svazku.

Kvůli sankcím EU byly ze satelitů Eutelsat Hot Bird odstraněny také kanály veřejnoprávních vysílacích společností z Ruska. Dne 3. června 2022 byly vypnuty programy VGTRK - RTR Planet a Rossija 24 a dne 6. června také programy Pervyj kanal Vsemirnaja Sietj a Pobeda, které provozuje Pervyj kanal. Dne 8. června i přes sankce bylo obnoveno vysílání projektů provozovaných VGTRK.

zdroj: satkurier.pl





Reklama




Vybrané články