Quantcast

Itálie začala měřit sledovanost streamovacích platforem

| redakce | tisk | názory

Rostoucí popularita streamovacích platforem v Itálii mění situaci na trhu. Vysílatelé hlavních klasických televizních programů reagují na tyto trendy ve sledovanosti a přizpůsobují své webové stránky, které obsahují přístup k videotéce.

Dnes diváci nesledují pořady jen na televizoru, ale i na počítačích, tabletech či smartphonech.

Další významná změna na tamním trhu proběhla toto pondělí - 30. prosince 2024. Od tohoto data začala Itálie měřit sledovanost i streamovacích platforem (od videa na požádání /VOD/ až po červené tlačítko /HbbTV/). Nová data sledovanosti by měla lépe odpovídat změně ve způsobu sledování televizního a video obsahu na straně diváků. Pořady diváci již nesledují jen v klasickém vysílání ale i prostřednictvím zmíněných streamovacích platforem. Italská veřejnoprávní Rai provozuje svoji VOD platformu RaiPlay, zatímco privátní vysílatel Mediaset Infinity.

Populární filmový kanál Rai 4, který se těší oblibě u mladších diváků, je právě nejsledovanější na Rai Play. Dětský kanál Rai Yoyo si diváci pouštějí více online, než z klasického éteru. A právě ucelená data o sledovanosti mohou výrazněji zamíchat v celkových statistikách sledovanosti jednotlivých televizních pořadů.

zdroj: davidemaggio.it

názory čtenářů




Reklama




Vybrané články