Quantcast

Více reklamy na německých kanálech?

| Tisk

Způsob a rychlost zavádění digitální terestrické televize (DVB-T) v Německu může být pro mnoha evropských zemí včetně České republiky a Slovenska velkým příkladem. V Německu ale stačilo víceméně přepojit původní analogové vysílání, které bylo dostupné na terestrických vysílačích, satelitu či kabelu do DVB-T. Rychlost zavádění digitalizace u našich západních sousedů je z toho důvodu neobvykle rychlá. Ukazuje se ale, že zavádění digitálního vysílání i na tak velkém trhu jako je Německo přináší pro privátní kanály jeden velký problém: reklama.

I když se to na první pohled nezdá, stávající legislativa v Německu je především směřována na původní analogové vysílání, kdy bylo na trhu jen omezené množství komerčních kanálů. Tomu odpovídají i stanovené limity pro vysílání a přerušování pořadů reklamou. Toto si plně uvědomuje RTL Group, která požaduje liberalizaci v oblasti vysílání reklamy na privátních kanálech.

"Vzhledem k velké konkurenci na trhu musí privátní stanice získat prostředky na financování vysílání", řekla ředitelka informatiky RTL Ingrid Hass úternímu vydání "Frankfurter Allgemeinen Zeitung" a upozorňuje na problém digitalizace - větší počet televizních stanic na trhu a tím i situaci ohledně reklamy - většinou jediného zdroje příjmů komerčních stanic.

Stávající model s limitem vysílání reklamy na komerčních kanálech považuje RTL Group na přežitek. RTL, která vlastní v Německu programy RTL, RTL2, Super RTL a RTL Shop, požaduje změnu limitů, které by umožnily zařazení častějších ale zároveň kratších bloků reklam. V praxi by to znamenalo, že reklamních "brejků" bude ve filmu či jiném pořadu více ale zároveň kratší. Jako důvod se uvádí, že dlouhé reklamní bloky nejsou již tak atraktivní pro zadavatele reklamy a zároveň během reklam diváci častěji přepínají na konkurenční stanice.



RTL Group požaduje změnu hodinových limitů na denní limit reklamy, což by umožnil zvláště v atraktivních časech (prime time) zařadit více reklamy než doposud. Koncern dále žádá větší volnost ve vysílání Product Placement - tj. propagaci výrobků v seriálech, filmech či v jiných typech pořadů.

S rozjezdem digitálního terestrického vysílání (DVB-T) u nás lze očekávat, že o obdobné omezení limitů na reklamu budou mít zájem i české i slovenské stanice.

redakce





Reklama




Vybrané články