Quantcast

Rozhodnuto! RRTV udělila šest digitálních licencí

| Tisk

logoRada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) v úterý udělila nové digitální TV licence. V tendru zvítězily programy Óčko, Z1, Pohoda, TV Barrandov, Febio, RTA.

V přechodném mutliplexu B budou vysílat televize Z 1, TV Pohoda a RTA.

V multiplexu C televize Óčko, Febio TV a TV Barrandov.

Původně měla RRTV udělit až osm licencí: čtyři na každou síť. V obou multiplexech tak měla vysílat jedna plnoformátová stanice, dva tematické kanály a jednu pozici měly obsadit regionální televize.

Právě regionům ale radní licence neudělili, protože není jasné, jak se bude vyvíjet pokrytí obou digitálních sítí. Současný kmitočtový příděl jim totiž platí jen do konce května příštího roku, pak by měli jejich provozovatelé získat nové kmitočty s celostátním pokrytím.

Licenční digitální řízení skončilo,“ potvrdil serveru parabola.cz místopředseda RRTV Petr Pospíchal. „Proběhla v RRTV poměrně výrazná shoda, kterým projektům licence udělíme.“

Představení projektů, které získaly digitální licenci

Barrandov Studio, a.s.: TV Barrandov

Společnost Barrandov studio, která je kontrolována společností Moravia Steel, získala licencí pro multiplex C. Televize Barrandov by měla být plnoformátovým kanálem, zaměřeným na česko-slovenskou tvorbu. Základ programu mají tvořit dokumenty, interaktivní servisní pořady a filmy.

"Výhodou naší televize by měla být výrazná orientace na regiony a dění v nich," řekl při veřejných slyšeních před RRTV zástupce televize Ivan Bareš. Regionální zpravodajství chce nakupovat od lokálních televizních stanic. Odpoledne mají mít dvou až tříhodinový pořad, natáčený v regionálních nákupních centrech. Ve své koncepci dokonce počítá se spoluprací studentů filmových škol.

První zpravodajská a.s.: Z1

Akciovou společnost První zpravodajská ovládá slovenská finanční skupina J a T, která rovněž vlastní slovenskou televizi TA3. Získala licenci pro zpravodajský kanál Z1, a to v multiplexu B.

Bývalý reportér TV Nova a České televize Martin Mrnka je předsedou představenstva První zpravodajské a Z 1 navenek zastupuje.

Z1 chce vysílat pořady o ekonomice, spotřební magazíny, publicistické pořady a zpravodajství. Cílovou skupinou je člověk v "aktivním věku" se zájmem o současnost. Televize plánuje vysílat podle klasického modelu, tedy patnáctiminutové zprávy vždy v celou hodinu, a v půl krátký přehled. Myšleno je i na slovenskou menšinu žijící v České republice.

Z 1 deklarovala, že se bude věnovat pouze zpravodajství. Publicistiku budou podle projektu dodávat externí firmy. Zpočátku bude živé vysílání začínat v sedm hodin ráno, skončí o půlnoci. Zbytek času vyplní pořady ze záznamu. Typický reportér Z1 by měl být "mladý a flexibilní", naopak moderátor by měl být podle Mrnky "ve věku okolo padesáti let".

Regionální Televizní Agentura, a.s.: RTA

Za projektem Regionální Televizní Agentury (RTA) stojí majitel serveru Česká média a mediální lobbista Jaroslav Berka. Studia sítě RTA v současné době dodávají pořady pro Primu (Autosalon, Minuty regionu, Párty s kuchařem) a pro Novu (Právě teď, reportáže v Televizních novinách).

Berka o síti regionálních stanic často hovoří jako o "Denících Bohemia v televizní podobě". V digitální síti B chce RTA vysílat část programu společně a část odpojovaně. "Chceme, aby vysílání RTA přineslo do Česka denní formát breaking news. Po dohodě se strategickým partnerem, televizí Nova, připravuje technologii pro živé přenosy událostí tak, aby byla schopná reagovat v řádu minut," uvedl Berka vloni na jaře před RRTV.

RTA má osm členských studií, z toho pět - v Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Ostravě a ve Zlíně - drží licence pro regionální televizní vysílání.

Stanice O, a.s.: Óčko

Televize Óčko vysílá v České republice od roku 2002, je členem mediální skupiny Mafra. Zaměřena je na hudbu a životní styl mladých, ostatně cílovou skupinou jsou diváci ve věku 12 - 35 let. Generálním ředitelem stanice je Jiří Balvín, který ji navenek reprezentuje.

Licence nám umožní další pokrytí České republiky signálem a diváci tak získají nový atraktivní program. Už teď můžeme slíbit další nové pořady,“ říká Balvín.

Televize vysílá hudební klipy všech hudebních žánrů, k čemuž přispívají specializované žánrové pořady. „Jsme lifestylovou, nikoliv klipovou televizí. Zároveň jsme v našem segmentu televizí plnoformátovou,“ uvedl v minulosti serveru parabola.cz Balvín. V programu se objevují i záznamy či přímé přenosy koncertů. Stejný model by chtěla zachovat i v digitálním vysílání, v multiplexu C.

Óčko klade velký důraz na interaktivitu. Balvín pro server parabola.cz slibuje, že diváci brzy budou obohaceni o další pořady, např. reality show.

Televize FEBIO, s. r. o.: Febio TV

Producent Fero Fenič získal licenci v multiplexu C. Febio TV je plánována jako celoplošná, komerční plnoformátová televize pro diváka produktivního věku. Zakladatel televizi charakterizuje jako "moderní, trendovou, energetickou a dynamickou, která se nebojí experimentů a chce divákům dělat radost. Televizi pro aktivní lidi, diváky se širšími zájmy i jistou společenskou odpovědností, kteří se zajímají o všechny kvality života".

Cílové skupině 15 – 50 let chce nabídnout programovou skladbu v podobě dokumentů, paradokumentů, sitcomů, seriálů a filmů, lifestylových pořadů, reality show a kontaktní publicistiky, záznamů nebo přímých přenosů z výjimečných událostí, gay a lesbian pořadů a pořadů pro slovenskou menšinu.

Zvláštní pozornost má být věnována problematice menšin, alternativnímu humoru, osobnostní dokumentární tvorbě a filmové a televizní tvorbě ze středoevropské či východoevropské produkce s uměleckou ambicí.



TP Pohoda s.r.o.: TV Pohoda

Projekt společnosti TP Pohoda získal licenci v multiplexu B. Měl by být primárně zaměřen na děti a mládež. Předkladatelé televizi charakterizují jako "zábavnou, vzdělávací a přátelskou k rodičům," která bude dětem napomáhat v pozitivním rozvoji a orientaci v současném společenském dění. Také chtějí klást důraz na mezilidské vztahy a zachovávat tradiční hodnoty.

Za televizí stoji Radim Pařízek, který je spolumajitelem Rádia Čas. Pro server parabola.cz vloni v rozhovoru uvedl, že přes den a večer bude TV Pohoda vysílat zpravodajství pro regiony - Čechy, Moravu, Slezsko. V Praze, Brně a Ostravě pak hodlá vysílat z prosklených studií na hlavních náměstích. Zbytek programu bude naplněn dětskými filmy, pohádkami, hudebními, zábavnými, vzdělávacími, publicistickými a soutěžními pořady. Televize bude sledovat moderní trendy a technické vymoženosti.

Cílovou skupinou jsou děti a mládež, zhruba 2 –24 let. Program by měl být mixem mezi typicky dětskými pořady a relacemi pro teenagery. TV Pohoda chce využívat dětských moderátorů. Držitel licence slibuje, že ti se budou podílet na vysílání, moderovat zpravodajství či počasí. Rovněž budou mít možnost vyjádřit se k různým událostem. Plánována je spolupráce s Dětskou tiskovou agenturou. Využívat se má i interaktivity pro diváka.

Radek Pešout





Reklama




Vybrané články