Quantcast

MI zveřejnilo logo a slogan na digitalizaci

| Tisk

logo Ministerstvo informatiky (MI) dnes zveřejnilo vítězné logo propagující přechod z analogového na digitální pozemní vysílání. Logo v červeno-oranžovém provedení s textem "přecházíme na digitální tv" a grafickým symbolem mapky České republiky se stane základem vizuálu pro jednotlivé regiony na symbolické mapce České republiky budou oranžově označeny konkrétní regiony, ve kterých bude probíhat přechod z analogového na digitální vysílání.

Autorem vítězného návrhu je Petr Freiberg. Ministerstvo informatiky na základě výzvy k podání návrhů loga a sloganu digitalizace obdrželo téměř 200 návrhů.

MI bude logo používat v informačních kampaních v jednotlivých regionech při přechodu z analogového na digitální pozemní vysílání (DVB-T). Podle dřívějšího vyjádření MI budou kampaně o přechodu na digitální vysílání probíhat minimálně 3 měsíce před odpojením analogových signálů.



Digitální terestrické vysílání s programy ČT1, ČT2, ČT24, ČT4 Sport, TV Nova a rozhlasové stanice Českého rozhlasu v rámci sítě "A" firmy Radiokomunikace si mohou naladit diváci v Praze, Brně, Ostravě a jejich okolí a od listopadu také na Domažlicích, kde ale zatím chybí program TV Nova. Domažlicko je oblastí mimo TPP (Technický plán přechodu z A na D vysílání), kde bude vysílání odpojeno přednostně kvůli problémům s rušením analogového TV vysílání digitálním rozhlasem z Německa. Je to problém 12.kanálu, na kterém vysílá Česká televize (ČT). Stejný problém se bude řešit v příštím roce také na Ústecku, kde na K12 vysílá TV Nova. V Praze a středních Čechách je k dispozici multiplex firmy Czech Digital Group (CDG), který obsahuje stanice Prima TV, Óčko TV, Top TV, 24.CZ, TV Noe, TA3 a 3 rozhlasové programy.

Postupným odpojováním stávajících analogových TV signálů vznikne prostor digitální kmitočtové sítě. ČTÚ navrhuje, aby analogové TV vysílání v České republice skončilo do 10.října 2010. ADT (Asociace digitálních televizí) ale prosazovala dřívější termín ukončení analogového vysílání (9.9.2009).

redakce





Reklama




Vybrané články