Zájem o UPC Direct roste. Nyní má 325 tisíc abonentů

| Tisk

logo Satelitní DTH a distribuční platforma UPC Direct zaznamenává po předchozích mírných poklesech opět růst. Služby provozovatele v Česku, na Slovensku a v Maďarsku, tedy v zemích, kde působí, vyhledalo 15.200 nových zákazníků. Celkem provozovatel eviduje 325 tisíc klientů UPC Direct. Vylývá to z aktuálních údajů společnosti Libery Global.

Česká republika
Nejlépe se službě UPC Direct v posledním čtvrtletí roku 2006 dařilo tentokrát v České republice, kde nabrala 15.100 nových zákazníků a nyní zde má 134.500 abonentů, což představuje růst o 11,2 procenta.

Analogovou kabelovou televizi si v Česku abonovalo 529.300 zákazníků. K vysokorychlostnímu internetu se přes UPC připojuje 186.400 zákazníků. Srovnávat počet zákazníků služeb kabelové televize s předchozím obdobím nelze. Do nových výsledků jsou už zahrnuti klienti kabelové sítě Karneval, kterou vlastník UPC koncem loňského roku převzal.

Slovensko
Druhou zemí, kde se službě UPC Direct nejlépe dařilo je tentokrát Slovensko. Provozovatel platformy zde v posledním kvartále loňského roku získal 2.700 zákazníků, celkem jich zde má 19.600.

Kabelovou televizi od UPC využívá 264.000 zákazníků. Broadbandový internet UPC používá 32.400 klientů. Oproti předchozímu období je to nárůst o 4.100 zákazníků.

Maďarsko
Třetí zemí, kde UPC Direct, působí je Maďarsko. Zde služba dosáhla nejhorších výsledků. Firma zde ztratila 2.600 zákazníků a nyní zde eviduje 170.900 klientů. Je to stále více než kolik má satelitní platforma v Česku.



Kabelovou televizi UPC přijímá 735.900 zákazníků, což je ve srovnání s předchozím období (konec září 2006) nárůst o 2.700 klientů. K rychlému internetu od UPC se připojuje 209 tisíc zákazníků (nárůst o 24.100).

Rumunsko
Satelitní placenou televizi nabízí Liberty Global i pro rumunský trh. Zde působí platforma Focus Sat a vysílá se ze satelitního systému Thor 3 (0,8°W). Programy jsou kódovány systémem CryptoWorks + Conax. Provozovatel má zde 50.300 klientů, což je růst o 26.500 (růst o téměř 50 procent - přesněji 47,32).

Kabelovku od UPC má 1.362.300 zákazníků (nárůst o 56.600). Rychlý internet od firmy využívá 119.000 klientů.

V posledním kvartále loňského roku firma přišla pouze s jednou programovou novinkou - filmovým kanálem MGM Channel, na jehož vzniku se podílela.

Martin Vyleťal