Quantcast

RRTV chce regulovat hlasitost reklamy

| Tisk

Vadí Vám hlasité reklamy na českých kanálech? Pokud ano, tak se možná v budoucnu dočkáte řešení tohoto nešvaru. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) chce totiž kontrolovat hlasitost reklamních brejků ve vysílání televizních stanic. Vyplývá to z 5.zasedání českého regulátora, které se konalo ve dnech 13. a 14.března 2007.

V zápisu RRTV stojí, že "zaslala Ministerstvu kultury ČR podnět k legislativním změnám, které by vedly k odstranění rozdílu hlasitosti reklam a ostatních pořadů ve vysílání a rovněž k odstranění nežádoucího zpožďování začátků pořadů ve vysílání".

Na hlasitost reklamních brejků si stěžují televizní diváci přímo vysílacím společnostem. Obdobné dotazy dostává i RRTV, která ale nemá žádné prostředky jak "donutit" provozovatele televizního vysílání dodržovat určitou úroveň hlasitosti při jednotlivých relacích a reklamních spotech.

"Rada se nechala inspirovat situací na Slovensku", říká serveru parabola.cz Václav Žák, předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Na Ministerstvo Kultury poslala požadavek ohledně změny zákona, který by dal Radě větší pravomoci kontrolovat vysílání.

Na Slovensku začal 1.února 2007 platit nový zákon, který zakazuje vysílat reklamu a teleshopping se zvýšenou hlasitostí. Pokud nový zákon provozovatelé poruší, hrozí jim finanční sankce. Diváci na Slovensku již nemusí mít po ruce dálkový ovladač a regulovat hlasitost během sledování televizního vysílání. Hlasitější reklamy a teleshopping ruší diváky především ve večerních a nočních hodinách.



Rada není spokojená ani s "jízdním řádem" televizních stanic. Televize svůj program nedodržují. Diváci si často stěžují na RRTV, která se touto problematikou několikrát zabývala. V létě roku 2005 provedla monitoring všech celoplošných televizních stanic a zjišťovala, zda dodržují vysílací plán. Tehdy nejlépe dopadl kanál ČT2 a nejhůře překvapivě TV Prima, která v té době spustila projekt VyVolení, který tehdy patřil komerčně k nejúspěšnějším pořadům ve vysílání druhé komerční televize vůbec.

Je otázkou, zda se Radě podaří regulovat i vysílací časy televizí. Komerční stanice argumentují především tím, že nedokáží odhadnout kolik prodají reklamního prostoru mezi jednotlivými pořady.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články