Quantcast

TaT chce uživatelům karet nabídnout STV, Markízu i JOJ

| Tisk

logo TRADE and TECHNOLOGY, jeden z distributorů dekódovacích karet pro příjem českých programů ze satelitu z platformy CS Link , plánuje rozšířit nabídku i o slovenské programy - STV, Markízu i JOJ. Vyplývá to z rozhovoru, který serveru parabola.cz poskytl Jaromír Glisník, výkonný ředitel společnosti TRADE and TECHNOLOGY (TaT). Po společnosti Gital tak i TaT reaguje na sílící zájem diváků a uživatelů karet o příjem slovenských programů.

Bude TaT nabízet na svých kartách programy Slovenské televize?

Získali jsme souhlas Slovenské televize pro zařazení programů STV na TT Karty. Ano, TRADE and TECHNOLOGY tyto programy na TT Karty zařadí.

Pokud ano, kdy se jich dočkají?

Již přibližně dva měsíce provádíme technické testy s cílem zpřístupnit programy STV na všech TT Kartách, tedy i na kartách starších generací. Právě tyto starší karty fungují v poněkud odlišném režimu a technické řešení si vyžaduje určité kroky, které je nutno dělat výhradně v době vyhrazené pro takovéto manipulace – (tzv. servisní noci). A ty jsou vždy jednou měsíčně. Vzhledem k tomu, že naše karty jsou osazeny ve stovkách místních vysílačů a hlavních stanic kabelových operátorů a to někdy i v zastaralých přijímačích, nechceme tyto naše zákazníky vystavit riziku výpadků. To je důvodem, proč tyto náročnější technické úkony na našem kódovacím systému zabírají mnohem více času, než bychom si přáli.

Věřím, že v příštím týdnu (po listopadové servisní noci) budu schopen termín spuštění STV upřesnit. Nerad bych to dnes zakřiknul.

Na jakých kartách TaT bude možné programy STV přijímat?

Děláme vše proto, aby byly programy STV přístupné na všech TT Kartách.

Bude příjem STV na kartách TaT zpoplatněn?

V této otázce rozhodnutí dosud nepadlo.

Proč přichází TaT s touto informací v době, kdy nemá vše licenčně ošetřeno (registrace u RRTV)?

TRADE and TECHNOLOGY není provozovatelem převzatého vysílání ve smyslu zákona č. 231/2001 Sb (viz definice v odst. 2) a nebude tomu jinak ani po zařazení programů STV na TT Karty. Naše firma má licenci na provozování pozemských televizních vysílačů a televizní vysílače provozuje. Platná legislativa nám neumožňuje požádat o registraci provozovatele převzatého vysílání. Proto registrace (v případě potřeby) řešíme přes třetí subjekty.

Půjdete s kartami TaT (T-T Karty) na Slovensko, abyste tamním divákům nabídli programy ČT o které je tam velký zájem?

K této otázce jsem se již vyjádřil mnohokrát. Uživatel karty pro příjem programů České televize se při registraci zavazuje, že programy České televize bude přijímat na území České republiky. Zároveň je povinen sdělit údaje, které České televizi umožňují ověřit, že je plátcem koncesionářských poplatků. Tato praxe je smluvně zakotvena a platí, dle informací České televize, pro oba distributory karet (TRADE and TECHNOLOGY i Gital). Na náš oficiální dotaz, zda ČT na tomto trvá, jsme dostali oficiální odpověď, že ano. Česká televize je naším dlouholetým obchodním partnerem a TRADE and TECHNOLOGY nepovažuje za seriózní smluvní závazky obcházet. Naše karty se na Slovensku mohou prodávat a pravděpodobně i prodávají. Odmítáme však zákazníky a distributory karet uvádět v omyl a tvrdit jim, že na Slovensku mohou s těmito kartami legálně přijímat programy ČT.

V CS Linku testuje Spektrum. Nabídnete tento program svým zákazníkům (uživatelům karet)? Pokud ano, kdy?

S firmou Media Vision, která nám tuto nabídku předložila, vedeme konkrétní jednání. Věřím, že se brzy podaří najít oboustranně výhodné řešení. Je však zřejmé, že podobná jednání probíhají i s druhým distributorem karet a bude třeba dosáhnout dohody i na jejich straně. Není mi známo, nakolik tato jednání pokročila, proto se nemohu k termínu spuštění Spektra vyjádřit.

Kolik nových placených programů chcete do konce roku 2007 nabídnout divákům?

Chtěli bychom nabídnout 3 až 4 nové programy. Prozatím nemohu být konkrétnější.

Sledovanost TV vysílání obecně klesá. Myslíte si, že dokážete přitáhnout diváky k placeným kanálům?

Všechny firmy, které v oboru placené televize podnikají, hledají vlastní recepty. Nemáme v rukávu žádný magický trik. Hodláme nabídnout velmi slušnou nabídku za velmi dobré ceny a investovat do marketinku.

TaT se v současnosti neprezentuje na kanále CS Link TV. Kdy zde uvidí diváci Vaše reklamní spoty?

O spuštění vysílání tohoto programu jsme se dověděli z médií. A reklamní spoty konkurenčního distributora jsme samozřejmě zaznamenali. Požádal jsem provozovatele tohoto programu – Media Vision – o nabídku spolupráce v této oblasti. Prozatím jsme ji neobdrželi. Nezávislý divák si může o neutralitě programu CS Link vůči distributorům karet udělat vlastní představu. Já se za nezávislého nepovažuji, komentovat to nehodlám.



Je pravda, že TaT připravuje vlastní reklamní kanál (vlastní televizní stanici)?

Zajímavá myšlenka leč s velmi nákladnou realizací. Rozhodně však stojí za rozpracování a důkladné prozkoumání všech možných zdrojů financování. A to zhruba vystihuje aktuální stav příprav tohoto kanálu na naší straně.

Budete na kartách TaT nabízet také programy Markíza a JOJ (JOJ vysílá nyní volně, pokud tedy bude kódovaná)

Samozřejmě ano, jakmile získáme souhlas těchto stanic. V tomto ohledu nemohu být dosud konkrétnější.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články