Průzkum UPC: Nejoblíbenějším moderátorem TV zpravodajství je Lucie Borhyová
| Tisk
Vyplývá to z průzkumu chování diváků televize, který proběhl v České republice a dalších 12 evropských zemích na reprezentativním 5095 respondentů v období říjen – listopad. Průzkum byl realizován na objednávku vedoucího evropského provozovatele kabelové televize, satelitní televize, internetu a telefonních služeb – společnosti UPC. V České republice působí UPC prostřednictvím své dceřiné společnosti UPC Česká republika, která nabízí služby digitální, analogové a satelitní televizi, telefonie a internetu.
Moderátorka Televizních novin TV Nova Lucie Borhyová získala hlasy 27 % všech respondentů průzkumu, přičemž nejvíce bodovala u mužů (30 % respondentů a 17 % respondentek). Moderátor téže zpravodajské stanice Reynolds Koranteng získal 14 % hlasů, z toho nejvíce ženských (23 % respondentek a jen 8 % respondentů).
Na třetím místě skončila moderátorka ČT Jolana Voldánová (12 % hlasů). Se ziskem 11 % respektive 9 % obsadili další pozice opět moderátoři TV Nova Karel Voříšek a Pavel Dumbrovský. Nejúspěšnější moderátorkou TV Prima je Světlana Zárubová (7 % hlasů).
Lucie Borhyová zvítězila u televizních diváků podle průzkumu UPC i v roce 2006.
věk respondentů | věková kategorie nejmladšího dítěte | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
celkový poměr | do 30 let | 30-39 let | 40-49 let | 50 a více let | muž | žena | 0-5 let | 6-12 let | 13-18 let | více než 18 let | |
Světlana Zárubová | 7% | 7% | 4% | 5% | 9% | 7% | 4% | 4% | 7% | 6% | 5% |
Lucie Borhyová | 27% | 29% | 29% | 18% | 30% | 36% | 17% | 30% | 27% | 26% | 20% |
Jolana Voldánová | 12% | 7% | 16% | 17% | 11% | 15% | 12% | 11% | 14% | 13% | 16% |
Pavel Dumbrovský | 9% | 7% | 5% | 10% | 13% | 4% | 11% | 6% | 6% | 5% | 15% |
Karel Voříšek | 11% | 11% | 13% | 10% | 11% | 7% | 15% | 14% | 12% | 9% | 10% |
Ray Koranteng | 14% | 18% | 16% | 16% | 11% | 8% | 23% | 18% | 16% | 15% | 14% |
Zbývající respondenti uvedli jiné moderátory
Za nejoblíbenější pořad pro děti považují respondenti tradičně Večerníček, který se umístil před dalšími dvěma pořady ČT pro děti
celkový poměr | do 30 let | 30-39 let | 40-49 let | 50 a více let | muž | žena | 0-5 let | 6-12 let | 13-18 let | více než 18 let | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Večerníček | 46% | 49% | 38% | 51% | 43% | 52% | 40% | 49% | 36% | 44% | 52% |
Kouzelná školka | 25% | 40% | 25% | 16% | 15% | 21% | 30% | 39% | 33% | 9% | 20% |
Pomáhejme si | 10% | 6% | 10% | 15% | 11% | 10% | 11% | 5% | 7% | 19% | 11% |
Futuroskop | 9% | 1% | 10% | 12% | 19% | 10% | 8% | 0% | 14% | 14% | 14% |
Zbývající respondenti uvedli jiné pořady
Televizní průzkum UPC se uskutečnil v 13 evropských zemích (Rakousko, Belgie, Česká republika, Francie, Německo, Maďarsko, Irsko, Holandsko, Polsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko a Švýcarsko) na vzorku 5095 respondentů v období říjen – prosinec 2007. Jedná se už o 4. panevropský průzkum UPC, který je zároveň jedním z nejrozsáhlejších průzkumů veřejného mínění svého druhu. Tentokrát sa zaměřil na televizní chování diváků, na úlohu a význam televize v životě dětí a rodičů. Průzkum byl realizován ve spolupráci se společností Research International, metodou face to face. Společnost informovala o jeho hlavních výsledcích už v závěru prosince 2007.
František Malina
tiskový mluvčí a ředitel PR