Quantcast

Analogová i digitální ČT z jihočeské Kleti: Přechodně provizorní antény

| Tisk

logo Vysílač České Budějovice – Kleť bude od 3. 7. do 26. 8. 2009 kvůli přípravám na digitální vysílání dalších sítí dočasně šířit analogové vysílání ČT1 i digitální vysílání veřejnoprávního multiplexu z provizorních antén. Očekává se přechodně snížený dosah obou signálů.

Česká televize upozorňuje diváky z jižních Čech na dočasné snížení dosahu analogového vysílání ČT1 (39. kanál) i digitálního vysílání všech čtyř programů ČT (49. kanál) ze stanoviště České Budějovice – Kleť. České Radiokomunikace budou na tomto vysílači připravovat technologii pro digitální vysílání dalších sítí s komerčními stanicemi. Proto bude veškeré stávající vysílání – analogové i digitální – převedeno do provizorního anténního systému, a to od 3. července do 26. srpna 2009.

Zhoršení příjmových podmínek v tomto období zaznamenají zejména diváci ladící televizní vysílání z Kleti v okrajových částech oblasti běžně pokryté signálem z tohoto vysílače. Změnu dosahu orientačně vyjadřuje snímek porovnávající mapky pokrytí analogového vysílání ČT1 ze stávajících a provizorních antén (reálný stav se může oproti matematickému modelu vlivem řady faktorů lišit).

* Běžný stav 5,3 % obyvatelstva ČR 10,8 % území ČR
* Provizorní stav 4,1 % obyvatelstva ČR 8,0 % území ČR

Poruchy způsobené slabým signálem se projevují v digitálním vysílání jinak než v analogovém. V analogovém vysílání s postupně slábnoucím signálem stejně postupně sílí poruchy – kontinuálně přibývá šumu v obrazu a/nebo zvuku. Oproti tomu v digitálním vysílání je vlivem tzv. chybové korekce příjem stále bez poruch i při klesající intenzitě a kvalitě signálu. Ovšem jen do okamžiku, kdy úroveň signálu klesne pod mezní hodnotu. Pak se poruchy v obrazu/zvuku projeví náhle v plné síle – často se jedná rovnou o úplný výpadek.



Česká televize děkuje dotčeným diváků z Jihočeského kraje za pochopení, zásah Českých Radiokomunikací na technologii vysílače České Budějovice – Kleť je nezbytný pro další rozvoj digitálního vysílání v regionu.

Štěpán Janda
Tiskový útvar ČT





Reklama




Vybrané články