Rychlejší Internet od UPC pod novým názvem
| TiskOtevírá se připojení k chello broadband - nejrozšířenější evropské širokopásmové službě po kabelu

„chello je vůdčí evropský provozovatel širokopásmového internetu přes kabelové sítě říká Mitch Clarke, výkonný ředitel chello broadband N.V. a dodává: „Česká republika se stává desátou evropskou zemí, kde chello působí. Spolu s českými uživateli si ho předplácí přes sedm set tisíc domácností a firem. Strategie chello pro Českou republiku je prostá: nabídnout zákazníkům širokopásmové připojení s lepší kvalitou a s většími výhodami za stejné peníze jako doposud.“
Širokopásmová služba chello (tradičně se píše malými písmeny a čte se „čelo“) je provozována společností chello broadband N.V. se sídlem nizozemském Amsterdamu, která je, stejně jako UPC Česká republika, dceřinou společností společnosti UGC Europe, Inc.

chello nabízí třístupňovou službu – chello classic, chello plus a chello professional.
Název služby do 30.9. 2003 | Název služby od 1.10. 2003 | Původní rychlost kbit/s | Nová rychlost kbit/s | cena do 30.9. 2003 | cena od 1.10 2004 |
Mistral Home | chello classic | 128/96 | 256/96 | 1 080 Kč | 1 080 Kč/měsíc |
Mistral Speed | chello plus | 320/96 | 512/128 | 1 480 Kč | 1 480 Kč/měsíc |
Mistral Business | chello professional | 192/128 | 768/256 | 3 000 Kč | 3 999 Kč/měsíc |
Mistral Profi | 320/256 | 6 000 Kč |
Zákazníci na všech stupních se dočkají výrazně vyšších rychlostí za stejné ceny. Zákazníci z řad fyzických osob, kteří si předpláceli dřívější nabídku Mistral Business, mohou totiž využít, uzavřou-li příslušnou smlouvu, nabídku chello plus. Především pro firmy, ale i pro fyzické osoby je naopak určena nabídka chello professional, která ve srovnání s dřívější nabídkou zlevňuje o 2001 Kč.
S navýšením rychlosti jsou spojeny i další výhody, jako jsou větší rozsah volných kapacit pro osobní stránky a e-mailovou poštu či větší počet tzv. aliasů (adres pod přezdívkou). Služba chello by také v příštím roce měla nabídnout přístup na neveřejný portál, který bude obsahovat hry, audio a video materiály, zprávy a řadu dalších zpestření.
„Nechceme jít samoúčelnou cestou pouhého navyšování rychlosti. Vzali jsme do úvahy i finanční možnosti většiny našich zákazníků a jejich požadavky – za své peníze získat odpovídající kvalitu a mít k dispozici levný, výkonný internet za paušální pevnou cenu, a to nejen ke komunikaci a k získávání informací, ale i k zábavě. Myslím, že s ohledem na současný stav českého internetového trhu chello tuto ideu dokonale naplní“, podotýká Martin Vyklický, manažer projektu chello, a dodává: „nejdříve se soustředíme na zvyšování provozní kvality nové služby a teprve poté na budování obsahu portálu“.
Na otázky typu „zda UPC zavede limity na přenos dat a cena se při překročení limitu zvýší“ odpovídá Petr Jílek, technický šéf UPC: „V platnosti ponecháváme současný stav. Nemohu ovšem vyloučit, že budou-li se všichni ostatní významní poskytovatelé ubírat touto cestou, budeme nuceni náš postoj v budoucnu přehodnotit.“
- Současných uživatelů internetové služby UPC se až na dvě výjimky přechod na novou službu nedotkne.
- Tou první bude změna e-mailové adresy s koncovkou @mistral.cz na @chello.cz. Starý typ adresy přitom budou moci využívat souběžně s novou adresou nejméně do konce roku.
- Tou druhou je skutečnost, že v souladu s platnými obchodními podmínkami a celoevropskými standardy pro poskytování služby chello budou muset zákazníci s přechodem na novou službu uzavřít i novou smlouvu. Každý zákazník ji, stejně jako další informace obdrží písemně.
mluvčí a ředitel public relations
Tisková zpráva UPC ČR