Quantcast

Expert: ČT art je výborný. Cílí ale na nediváky TV

| redakce | tisk

Nový tématický kanál ČT art je výborný a je třeba Českou televizi (ČT) pochválit, že do takového projektu šla. Uvedl v rozhovoru pro iHned.cz Petr Gottwald, který v minulosti pracoval jako mediální analytik TV Nova, vedoucí programu TV JOJ i jako programový konzultant TV JOJ.

Sledovanost nového kanálu zaměřeného na umění a kulturu je velmi nízká a vysílání sleduje jen pár tisíc diváků.

"Stanice typu ČT art nemohou mít nikdy ambice dosahovat výrazné sledovanosti. Je možné, že v úvodních dnech sledovanost ovlivňuje technická nedostupnost kanálu, ale pokud se podíváme na obdobné stanice v zahraničí, jejich sledovanost je minimální a pohybuje se do procentního podílu na trhu," uvedl Petr Gottwald. Zároveň připomněl, že kvůli vysokým nákladům a nízké sledovanosti podobný kanál v Německu skončí - veřejnoprávní televize ZDF se rozhodla ukončit provoz ZDF kultur.

Problémem takových televizí je cílová skupina - na kulturní a umělecké pořady se divá velmi specifické publikum, které častěji vyhledávají kulturu jinde v divadle, na koncertě či v opeře. Píše iHned.cz.

Podle experta by ČT mohla spustit například kanál ČT Seriály, který by vysílal různé seriály ze svého bohatého archívu.

Expert zhodnotil i novou skupinu TV Pohoda. "Svojí nabídkou a profilací nových stanic neočekávám, že výrazně zasáhnou do sledovanosti. Své diváky si určitě najdou, nejvděčnějším publikem budou rockeři. Hodnotit je zatím předčasné, ale pokusů o lifestylovou stanici tu bylo několik. Úspěšné kanály mezi nimi nenajdeme," dodal.





Reklama




Vybrané články