Quantcast

Discovery slaví 30. narozeniny

| redakce | tisk

Dne 17. června společnost Discovery Communications, největší světový poskytovatel placeného televizního vysílání, slaví 30 let od svého založení vizionářem Johnem Hendricksem.

Ten stál za vznikem Discovery, první televizní stanice zaměřené výhradně na dokumentární tvorbu. Během své třicetileté historie se kanál Discovery nikdy neodchýlil od svého slibu - vyprávět divákům nejúžasnější příběhy, představovat jim nejzajímavější lidské osobnosti i zvířecí bytosti na světě a přenášet je na nejúchvatnější místa zeměkoule.

Během uplynulých tří desetiletí se společnost Discovery Communications vypracovala na pozici největšího poskytovatele placených televizních služeb na světě, průměrně s 10 kanály ve 220 zemích a kumulativním počtem diváků dosahujícím téměř 3 miliard. Od roku 1989, kdy se kanál Discovery stal prvním faktografickým kanálem, který začal své jedinečné pořady vysílat mezinárodně - do evropských zemí i dalších částí světa, neustále expanduje na další trhy, rozšiřuje počet svých značek, formátů vysílání a žánrů.

Discovery slaví 30. narozeniny
▲ Discovery slaví 30. narozeniny

Dnes rozmanité portfolio Discovery zahrnuje mimo jiné divácky oblíbené stanice Animal Planet, TLC, ID a přední celoevropský sportovně-zábavní kanál Eurosport. Cílem Discovery je udržet si pozici největšího poskytovatele faktografické programové tvorby a stále zastávat základní principy značky Discovery - uchvacovat, inspirovat a vzdělávat. Společnost jenom letos hodlá investovat 2 miliardy dolarů do nových jedinečných pořadů, mimo jiné Racing Extinction, Život psů nebo Harley Davidson.

Kanál Discovery od 17. června 1985, kdy odvysílal svůj první pořad, Iceberg Alley 156 tisícům diváků v USA, urazil značný kus cesty. Dnes je nejvíce distribuovanou televizní značkou na světě s počtem předplatitelů celosvětově přesahujícím 450 milionů. Výběr faktografických kanálů je dnes podstatně bohatší než před 30 lety, přesto Discovery Channel zůstává u diváků v Americe i většině jiných zemí nejoblíbenější.

Kanál Discovery inspiroval již několik generací diváků a stal se pro ně takřka způsobem uvažování,“ říká Olgierd Dobrzyński, oblastní ředitel pro střední Evropu. „S hrdostí mohu říci, že Discovery v nás všech probouzí touhu zkoumat, poznávat a více se zajímat o svět kolem. Tato zvídavost a snaha vyprávět úchvatné příběhy nás motivuje k tomu, abychom denně pro naše kanály vytvářeli nejkvalitnější obsah. Čeká nás ještě mnoho dalších dobrodružství. Jsme vděční našim divákům a partnerům, kteří nás podporují na naší cestě a zveme je k oslavám našeho dědictví a naší budoucnosti.“

Na oslavu 30. výročí se každá pobočka Discovery ve světě zúčastní iniciativy „Objevte, co můžete udělat pro druhé“, v rámci níž zaměstnanci jeden den vykonávají dobrovolnou práci ve své komunitě a naplňují misi Discovery pozitivně ovlivňovat životy lidí. Dobrovolnické práce jsou zaměřené na tři témata, která jsou Discovery vlastní: země (např. sázení stromů, čištění zelených ploch), voda (např. práce s ekologickými skupinami zaměřenými na oceány, instalace nádrží na vodu v komunitních zahradách) a lidé (např. práce s dětmi, pomoc bezdomovcům apodobně).

zdroj: Discovery





Reklama




Vybrané články