Quantcast

Přenosy F1 sledovalo o 24 % víc diváků než minulou sezónu

| redakce | tisk

Formule 1 přitahuje stále více televizních diváků. Nedělní Velkou cenu Abú Dhabí, která byla posledním závodem sezóny 2016, sledovalo na obrazovkách Sport1 a Sport2 v průměru o čtvrtinu víc diváků než předchozí ročník.

A třeba dramatický souboj o titul mistra světa mezi Rosbergem a Hamiltonem při závěrečné Velké ceně Abú Dhabí vidělo na Sport2 dokonce 131 tisíc diváků (A4+), což je o 73 % víc než u stejného závodu minulou sezonu.

Nárůst sledovanosti nás samozřejmě těší. Zároveň je to pro nás do jisté míry závazek, jelikož to znamená, že přenosy Formule 1 děláme na Sport1 a Sport2 zkrátka dobře a stále více diváků vyhledává naše vysílání. Samozřejmě chceme tento trend udržet i do sezony 2017, kterou budou moci motorističtí fanoušci Formuli 1 opět sledovat na našich stanicích,“ hodnotí výsledky sledovanosti Evžen Chlanda - country manager AMC Networks International, která stanice Sport1 a Sport2 provozuje.

Formule 1 patří už tradičně mezi největší sportovní taháky na televizních obrazovkách. Víkendové přímé přenosy sledovalo v této sezóně průměrně 4,37 % všech diváků (CS 15+), kteří v daném okamžiku seděli před televizními obrazovkami.

Nejvíc nalákal Singapur či Monte Carlo
Letošní Formule 1 vzala diváky na celkem 21 okruhů - od austrálskeho Albert Parku přes ruské Soči až po kanadský Montreal. Singapurský okruh Marina Bay, německý Hockenheimring a monacké Monte Carlo ale byly ty, které přilákaly k televizním obrazovkám nejvíce diváků. Nejsledovanejší souboj, na okruhu obklopeném singapurskými mrakodrapy, sledovalo 141 tisíc diváků s podílem na sledovanosti 6,96 % (CS 15+).

Statistiky ukazují, že sportovní fanoušci mají Formuli 1 již pevně spojenou se stanicemi Sport1 a Sport2. Věříme, že si 26. března, kdy na Albert Parku v Austrálii začíná sezona 2017, naše živé přenosy zapne ještě více diváků než letos,“ dodává Chlanda.

F1 sledují především muži
Formule 1 lákala k televizním obrazovkám především mužské diváky, kteří tvořili až 4/5 publika. Víkendové přímé přenosy na televizních stanicích Sport1 a Sport2 si oblíbili především muži v produktivním věku. Nejvíce diváků přenosy sledovalo v Jihomoravském a Středočeském kraji.

Obě stanice tak mohou zadavatelům reklamy nabídnout vysoké afinity u cílových skupin - muž ve věku 25 až 54 let (173 %), muž s nejvyšším socioekonomickým statusem A (156 %) či muž žijící ve městě od 20 do 100 tisíce obyvatel (187 %),“ uvedla Iva Pantůčková, Sales Director z mediálního zastupitelství Atmedia, které na českém trhu obchodně zastupuje Sport 1 a Sport 2.

zdroj: AMC





Reklama




Vybrané články