Quantcast

Sport generuje třetinu výnosů pay-tv v severní Evropě

| redakce | tisk

Prémiový sport má jedinečnou páku při získávání a udržení věrných abonentů. Vzhledem k tomu, že na přeplněném severském trhu roste konkurence, roste i cena nejatraktivnějších sportovních práv.

Nový report Sporta Analysis společnosti Mediavision odhaduje, že 30 až 50 procent celkového obratu pay-tv (tradiční + online) v severní Evropě přímo souvisí se sportem. Bez nadsázky lze říci, že prémiový sport je jedním z nejdůležitějším aktiv pro místní služby v bitvě o abonenty v severní Evropě.

Začátkem tohoto týdne rozšířila Telia/C More práva až do sezóny 2029/30 na švédskou hokejovou ligu SHL. Údajně byl podepsán kontrakt v hodnotě až 5 miliard SEK (0,5 miliardy eur). Minulý týden NENT Group uzavřela dohodu na panseverská práva na NHL až do roku 2026 a to krátce poté, co stejná společnost podepsala dohodu na panseverská práva na MS v ledním hokeji až do roku 2028.

Lední hokej přitahuje diváky v severní Evropě a je hnací silou pro prémiové placené balíčky a ARPU. Téměř 3 miliony diváků v severských zemí mají výslovný zájem sledovat lední hokej, což z něj dělá druhý nejpopulárnější sport v regionu. Ve Finsku je hokej dokonce populárnější než všechny ostatní sporty (nižší hodnocení má v Dánsku a Norsku).

V úterý bylo rovněž oznámeno, že bylo dosaženo dohody mezi švédskou veřejnoprávní SVT a společností Telia ohledně spolupráce ve vysílání fotbalového Eura 2024 a 2028. Oba subjekty již dříve spolupracovali u fotbalového MS a ME.

zdroj: Advanced television





Reklama




Vybrané články