Viaplay odstartuje na pěti nových trzích
| redakce | tiskStreamovací platforma Viaplay společnosti Nordic Entertainment Group (NENT Group) se do konce roku 2023 objeví na pěti nových trzích. Služba bude spuštěna ve Velké Británii ve druhé polovině 2022.
Poté se Viaplay objeví v Kanadě, Německu, Rakousku a Švýcarsku během roku 2023. Služba Viaplay tak bude přítomná v celkem 16 zemích oproti původnímu cíli 15, který byl oznámen v listopadu 2020.
Skupina NENT rovněž zvýšila svůj cíl celkového počtu předplatitelů služby Viaplay do konce roku 2025 z přibližně 10,5 milionu na zhruba 12 milionu, z čehož se nyní očekává, že přibližně 6 milionů bude pocházet z mezinárodních trhů, zatímco původní cíl byl zhruba 4,5 milionu.
Zrychlená expanze služby Viaplay v kombinaci s nedávným úspěšným uvedením na trh v Estonsku, Lotyšsku, Litvě a Polsku a nadcházejícím uvedením na trh v USA a Nizozemsku by nyní měla přispět ke složenému ročnímu organickému růstu tržeb skupiny v letech 2020-2025 v horní části dříve stanoveného cílového rozpětí přibližně 18-20%.
Kromě toho se nyní očekává, že pokračující pozitivní vývoj severských operací skupiny povede v letech 2020-2025 ke složenému ročnímu organickému růstu prodeje v horní části dříve stanoveného cílového rozpětí přibližně 13-15%, přičemž společnost Viaplay poroste ve stejném období v severském regionu složeným ročním tempem přibližně 23-25%.
Při spuštění bude nabídka Viaplay na pěti nových trzích zahrnovat severské, místní a mezinárodní seriály, filmy, dokumenty a dětský obsah, a to jak původní, tak převzatý. Skupina NENT je předním světovým producentem severských seriálů a široká škála oceňovaných originálních titulů Viaplay bude základem nabídky obsahu Viaplay na všech trzích. Severské příběhy jsou globálním fenoménem zábavy a zahrnují mnoho žánrů od severského noiru po romantickou komedii.
Skupina NENT může v budoucnu nabídku Viaplay doplnit také o vybraná sportovní práva pro některá nová evropská teritoria. Viaplay bude na nových trzích dostupná přímo pro spotřebitele a také prostřednictvím partnerství s místními distributory.
Očekává se, že penetrace SVOD v Německu mezi 42 miliony domácností vzroste v roce 2025 na více než 50%, přičemž na jednu domácnost připadají více než dvě předplatné SVOD. Ve Spojeném království má 77% z 28 milionů domácností předplatné SVOD a očekává se, že počet předplatných na jednu domácnost SVOD v nadcházejících letech rovněž vzroste na více než dvě. V Kanadě má v současné době předplatné videostreamingu 80% z 15 milionů domácností a očekává se, že počet předplatných SVOD na jednu domácnost SVOD vzroste v roce 2025 na téměř tři. Švýcarsko a Rakousko mají po 4 milionech domácností a 48%, resp. 39% míru rozšíření SVOD, která by měla v příštích letech růst.