Spektrum Home v portfoliu Atmedia
| redakce | tiskMediální zastupitelství Atmedia rozšiřuje spolupráci s televizní skupinou AMC. Od 1. března 2023 na českém trhu obchodně zastupuje lifestylový a zábavní kanál Spektrum Home, který doplňuje další tematické televizní stanice v obchodních balíčcích atmax, atadults a atchoice. Od stejného data si mohou diváci naladit Spektrum Home také v rámci pozemního digitálního vysílání.
Televizní stanice je zároveň zapojena do oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti.
„S televizní skupinou AMC spolupracujeme již od roku 2008, tedy od samého začátku působení mediálního zastupitelství Atmedia na českém trhu. Byla to vůbec první televizní skupina, se kterou jsme tehdy navázali spolupráci, na jejímž základě jsme začali budovat trh tematických televizních stanic u nás. Rozšíření našeho portfolia o Spektrum Home na začátku března potvrzuje úspěšnost této dlouhodobé spolupráce
,“ uvádí Michaela Suráková, Managing Director společnosti Atmedia. „Svým zaměřením na kutilství, zahradničení, architekturu nebo interiérový design přináší zadavatelům televizní reklamy zajímavé reklamní možnosti - například spojení značky s těmito tématy, nebo oslovení atraktivních cílových skupin diváků
,“ dodává.
Rozšíření portfolia tematických stanic o Spektrum Home umožní mediálnímu zastupitelství Atmedia nabídnout zadavatelům televizní reklamy také větší reklamní prostor. „Televizní stanice Spektrum Home bude vedle nabídky operátorů placené televize nově k dispozici také v rámci pozemního digitálního vysílání. Stane se tak vůbec první z 38 televizních stanic skupiny AMC, kterou budou moci diváci sledovat bezplatně
,“ upozorňuje Michaela Suráková a dodává, že díky tomu osloví televizní stanice mnohem větší množství diváků. Dosud mohli Spektrum Home naladit diváci jen u operátorů placené televize, od začátku března letošního roku vysílá také v multiplexu 23, který provozují České radiokomunikace. Naladit si ji tak může až 99 % české populace.
Spektrum Home je vedle CANAL+ Action další televizní stanicí, která od 1. března rozšiřuje portfolio tematických televizních kanálů Atmedia. Společnost tak nově na českém trhu obchodně zastupuje 28 tematických televizních stanic, z nichž 24 je zapojeno do oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti a jsou tak součástí obchodních balíčků atmax, atadults, atchoice nebo atkids. Patří k nim jak české, tak lokalizované televizní stanice celosvětových značek. Největší zastoupení mají v portfoliu Atmedia filmové a seriálové televizní stanice, za nimi následují dokumentární, lifestylové, sportovní, dětské a rodinné kanály.
Z českých stanic jde konkrétně o Seznam.cz TV, Rebel, Relax a televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost (CS Film, CS History, CS Mystery). Z nadnárodních televizních skupin spolupracuje Atmedia s Warner Bros. Discovery (Discovery Channel, Eurosport 1, TLC), AMC (AMC, Film+, Minimax, Spektrum, Sport 1, TV Paprika a nově Spektrum Home), CANAL+ (FilmBox, FilmBox Stars a nově CANAL+ Action), Walt Disney Company (Disney Channel, National Geographic) a Antenna Group (AXN). Významnou pozici má v portfoliu Atmedia také slovenská televizní skupina JOJ (JOJ Family, JOJ Cinema).
Tematické televizní stanice, které na českém trhu obchodně zastupuje společnost Atmedia, měly v loňském roce 5,1% podíl na sledovanosti v cílové skupině 15-69. Denně oslovily v průměru 1,4 milionu televizních diváků ve věku 4+, přičemž alespoň jednou týdně si některou z nich zapnulo 37 % televizních diváků a aspoň jednou měsíčně 58 %.
Spektrum Home je lifestylová a zábavní stanice, která svým divákům nabízí výběr filmů, seriálů a pořadů věnovaných zahradničení, kutilství, bytovému designu, architektuře nebo cestování. K oblíbeným pořadům patří například Zahradníkův svět nebo Architektura interiérů. V příštích měsících plánuje Spektrum Home rozšiřovat svou programovou skladbu, například o pořady Dům snů nebo Monty Don.
„Těšíme se na prohloubení spolupráce se společností Atmedia, která nám se spuštěním nové bezplatné televizní stanice Spektrum Home umožní posílit portfolio AMC na českém trhu
,“ doplňuje Mate Piros, Head of Adsales ve společnosti AMC Networks Central & Northern Europe.
zdroj: Atmedia