Prima TV totálně mění vizuál včetně loga
| Tisk![]() |
Nové logo TV Prima, logo pípšou bazar a sloganu |
Jarka Sedláčková, nová kreativní ředitelka Prima TV, byla vloni angažována do týmu s jasným cílem: změnit grafiku stanice. Po několika měsíční práci výsledek snažení představila odborné veřejnosti. Diváci ho naostro v plné verzi poprvé zažijí příští týden.
„Prima TV skutečně prochází radikální změnou. Po téměř čtyřech letech. Hlavními prvky byly přírodní motivy, které se objevovaly od září 2001. Byla to velmi zdařilá grafika, ale už ji nešlo rozvíjet. Dozrál čas na změnu,“ říká pro server parabola.cz Sedláčková.
Podle kreativní šéfky chce Prima TV působit sebevědomě a moderně. Navíc si chce udržet svůj styl a osobitost. „Nechceme být vnímáni jako televize pro ženy, ale spíše jako rodinná televize. Naší vizí je být dalším milým společníkem v domácnosti. Proto žádná agresivita ani vyvolávání zbytečných emocí,“ pokračuje.
![]() |
Nový vizuál pořadu TV Prima, "Nedělní partie" |
Už od 1. března je to Prima jízda, následuje Prima televize, jež se přesune do virtuálního studia, odkud v současné době se odbavuje zpravodajství. Zpravodajský deník prošel proměnou již loni v listopadu, kdy Prima TV poprvé využila virtuální studio. Další v řadě jsou pořady Nedělní partie, Trní, Pípšoubazar (nástupce Kinobazaru Z. Izera) a v průběhu dubna se do virtuálu s novou grafikou znělky i studia přesune i pořad Svět 2005.
![]() |
Nový vizuál TV Prima, IDs 11 |
![]() |
Nové vizuál TV Prima, logo a info o pořadu |
Rodinná televize očekává i odezvu od diváků. Počítá se všemi možnostmi reakcí. „Televizní diváci nejsou homogenní skupinou, proto očekáváme i vysloveně negativní reakce, kromě pozitivních. Věřím, že časem se to všechno srovná,“ říká serveru parabola.cz Sedláčková.
Kreativní ředitelka rovněž prozrazuje, jak se nová grafika vyvíjela: „Úplně na počátku je zadání a spousta otazníků, postupem doby se začnou objevovat první návrhy, které se buď zatratí, nebo cizelují. A nakonec je spousta práce při realizaci, nespavost, kdy se vám před očima míhají rastrované obrázky a vy přemýšlíte, co ještě udělat, aby to bylo perfektní, bušení srdce při pomyšlení na ten den, kdy nový design startuje, a na reakce diváků. A pak také obrovská radost z dokončené práce.“
![]() |
Nový vizuál TV Prima, "dnes večer" |
Na celkovém layoutu spolupracovali: Kateřina Hajnovská (autorka a režisérka znělek Prima jízdy, Trní, Pípšoubazaru, spoluautorka a režisérka ID´s a dalších komponentů) a Petr Černega (autor designu virtuální Prima televize a pořadu Svět 2005, spoluautor reklamních znělek a grafické výbavy pro self promotion); výtvarnice Lela Geislerová (autorka grafiky reklamních znělek), Elen Krejčí (autorka znělek a dalších komponentů grafiky pro self promotion) a Ondřej Anděra (autor nového loga, autor a režisér znělky Nedělní partie).
„Nesmím zapomenout na Patrika Bitomského, který nám v prvních dvou měsících také pomohl, a na Kateřinu McCreary (dřívější šéfka grafiky v TV Nova - pozn.aut.), s jejíž metodickou i kreativní pomocí jsem se vyhnula mnohým slepým uličkám, do nichž se dá při tvorbě nového designu snadno zamotat,“ říká Sedláčková.
![]() |
Nový vizuál pořadu TV Prima "Trní" |
Sound design neboli hudbu k nové grafice složil Martin Němec (Precedens, B. Basiková, Lili Marlene), na nových znělkách k pořadům se podíleli další skladatelé (Tadeáš Věrčák – Prima jízda, Martin Kumžák – Trní a Pípšoubazar).
„3D animace a postprodukci jsme realizovali ve studiu Prograf, s jehož operátory máme ty nejlepší zkušenosti, design studia, znělek a další grafické výbavy pro pořad Prima televize a grafickou výbavu self promotion jsme realizovali „v domě“ za pomoci našich operátorů Milana Knotnera, Michala Pličky, Urbana Tomčíka a dalších spolupracovníků,“ uzavírá pro parabolu.cz Sedláčková, kreativní ředitelka Prima TV.
Radek Pešout