Quantcast

Prima TV totálně mění vizuál včetně loga

| Tisk

nová loga a design TV Prima
Nové logo TV Prima,
logo pípšou bazar a sloganu
Dlouho očekávaná událost celkové grafické přeměny Prima TV se stává skutečností. Již od pondělí 4. dubna 2005 formátově rodinná televize projde vizuální proměnou.

Jarka Sedláčková, nová kreativní ředitelka Prima TV, byla vloni angažována do týmu s jasným cílem: změnit grafiku stanice. Po několika měsíční práci výsledek snažení představila odborné veřejnosti. Diváci ho naostro v plné verzi poprvé zažijí příští týden.

Prima TV skutečně prochází radikální změnou. Po téměř čtyřech letech. Hlavními prvky byly přírodní motivy, které se objevovaly od září 2001. Byla to velmi zdařilá grafika, ale už ji nešlo rozvíjet. Dozrál čas na změnu,“ říká pro server parabola.cz Sedláčková.

Podle kreativní šéfky chce Prima TV působit sebevědomě a moderně. Navíc si chce udržet svůj styl a osobitost. „Nechceme být vnímáni jako televize pro ženy, ale spíše jako rodinná televize. Naší vizí je být dalším milým společníkem v domácnosti. Proto žádná agresivita ani vyvolávání zbytečných emocí,“ pokračuje.


nová loga a design TV Prima
Nový vizuál pořadu TV Prima,
"Nedělní partie"
Co všechno změna obnáší? „Nejrazantnější a zároveň klíčovou změnou je logo, z něhož pak vychází celý set designu. Máme nové znělky pro reklamu, pro bloky upoutávek, tzv. self promotion, nové znělky a předěly, tzv. ID´s neboli identy, což jsou nosiče loga a sloganu televize,“ vysvětluje serveru parabola.cz Sedláčková a pokračuje: „Zní to možná trochu nesrozumitelně, ale jsou to krátké (6–8sekundové) útvary, v nichž prostřednictvím krátkých hraných scének objevujeme naše logo. Máme také nové znělky a scény některých pořadů. Postupně proměníme všechny pořady vlastní tvorby.

Už od 1. března je to Prima jízda, následuje Prima televize, jež se přesune do virtuálního studia, odkud v současné době se odbavuje zpravodajství. Zpravodajský deník prošel proměnou již loni v listopadu, kdy Prima TV poprvé využila virtuální studio. Další v řadě jsou pořady Nedělní partie, Trní, Pípšoubazar (nástupce Kinobazaru Z. Izera) a v průběhu dubna se do virtuálu s novou grafikou znělky i studia přesune i pořad Svět 2005.


nová loga a design TV Prima
Nový vizuál TV Prima, IDs 11
Mění se také slogan televize. „V minulosti jsme používali větu „Každý den je něco prima“, teď se v našich ID´s objeví nový slogan „…a jste doma“. Líbí se nám jeho srozumitelnost, sděluje divákovi, že zvolil televizní kanál, při jehož sledování se bude cítit uvolněně, prostě jako když přijdete domů, převléknete se do něčeho pohodlného a nikdo vás k ničemu nenutí. Navíc má i další význam, se kterým si budeme hrát v následujících grafických setech,“ prozrazuje serveru parabola.cz Sedláčková.


nová loga a design TV Prima
Nové vizuál TV Prima,
logo a info o pořadu
Prima TV rovněž mění své charakteristické barvy. „Zvolili jsme tedy kombinaci tyrkysové, resp. světle modré, a oranžové barvy, které samozřejmě doplňujeme dalšími, podle charakteru pořadů, protože nechceme být pouze dvoubarevnou televizí,“ dále pokračuje kreativní šéfka a doplňuje: „Pohráli jsme si s tečkou nad písmenem „i“ ve slově Prima, která se stala dominantním prvkem a hlavní hrdinkou reklamních znělek, úvodních jinglů k self promotion i dalších grafických útvarů. Někdo v ní uvidí pomeranč, jiný kuličku na cvrnkání, další balónek či bambuli na čepici, a to je dobře. Kulička obecně je lidskému oku velmi příjemný tvar a lze ji objevit v mnoha obyčejných věcech, které nás obklopují.

Rodinná televize očekává i odezvu od diváků. Počítá se všemi možnostmi reakcí. „Televizní diváci nejsou homogenní skupinou, proto očekáváme i vysloveně negativní reakce, kromě pozitivních. Věřím, že časem se to všechno srovná,“ říká serveru parabola.cz Sedláčková.

Kreativní ředitelka rovněž prozrazuje, jak se nová grafika vyvíjela: „Úplně na počátku je zadání a spousta otazníků, postupem doby se začnou objevovat první návrhy, které se buď zatratí, nebo cizelují. A nakonec je spousta práce při realizaci, nespavost, kdy se vám před očima míhají rastrované obrázky a vy přemýšlíte, co ještě udělat, aby to bylo perfektní, bušení srdce při pomyšlení na ten den, kdy nový design startuje, a na reakce diváků. A pak také obrovská radost z dokončené práce.


nová loga a design TV Prima
Nový vizuál TV Prima,
"dnes večer"
Už v září se přihlásila mladá firma Cabinet, již tvoří absolventi brněnské katedry multimédií, že by měli velký zájem o spolupráci. Vypracovali dvě základní koncepce, které byly zajímavé, leč v dané chvíli úplně neodpovídaly naší představě. Proto jsem se rozhodla vyvíjet další návrhy uvnitř Primy a oslovila výtvarníky, s nimiž jsem v minulosti již pracovala nebo mi byli doporučeni. Nový design jsme vytvářeli od konce listopadu,“ povídá serveru parabola.cz Sedláčková a pokračuje: „Kreativní tým se scházel dvakrát čtyřikrát týdně a metodou postupného vylučování jsme došli k optimální podobě nového designu. Věřte, že není nic horšího nežli zjištění, že váš návrh, na který jste pyšní, už před léty použil někdo úplně jiný – i to se stávalo, zejména při vývoji loga. Musím říci, že jsme každý návrh podrobovali neúprosné analýze v duchu našeho cíle a v deskách mám založeny návrhy, které nebyly použitelné teď, ale určitě najdou uplatnění, byť třeba jen jako inspirace pro další úvahy…

Na celkovém layoutu spolupracovali: Kateřina Hajnovská (autorka a režisérka znělek Prima jízdy, Trní, Pípšoubazaru, spoluautorka a režisérka ID´s a dalších komponentů) a Petr Černega (autor designu virtuální Prima televize a pořadu Svět 2005, spoluautor reklamních znělek a grafické výbavy pro self promotion); výtvarnice Lela Geislerová (autorka grafiky reklamních znělek), Elen Krejčí (autorka znělek a dalších komponentů grafiky pro self promotion) a Ondřej Anděra (autor nového loga, autor a režisér znělky Nedělní partie).



Nesmím zapomenout na Patrika Bitomského, který nám v prvních dvou měsících také pomohl, a na Kateřinu McCreary (dřívější šéfka grafiky v TV Nova - pozn.aut.), s jejíž metodickou i kreativní pomocí jsem se vyhnula mnohým slepým uličkám, do nichž se dá při tvorbě nového designu snadno zamotat,“ říká Sedláčková.


nová loga a design TV Prima
Nový vizuál pořadu TV Prima "Trní"
Nové scény pro pořady vytvořili architekti: Prima jízdu Strop design pod vedením Jiřího Strouhala, Pípšoubazar Michael Dáňa, Trní a Nedělní partii designér Martin Hruška (zároveň autor virtuálního studia zpravodajství). „Snažili jsme se sladit podobu studia s designem znělek a myslím, že se nám to podařilo,“ doufá Sedláčková.

Sound design neboli hudbu k nové grafice složil Martin Němec (Precedens, B. Basiková, Lili Marlene), na nových znělkách k pořadům se podíleli další skladatelé (Tadeáš Věrčák – Prima jízda, Martin Kumžák – Trní a Pípšoubazar).

3D animace a postprodukci jsme realizovali ve studiu Prograf, s jehož operátory máme ty nejlepší zkušenosti, design studia, znělek a další grafické výbavy pro pořad Prima televize a grafickou výbavu self promotion jsme realizovali „v domě“ za pomoci našich operátorů Milana Knotnera, Michala Pličky, Urbana Tomčíka a dalších spolupracovníků,“ uzavírá pro parabolu.cz Sedláčková, kreativní ředitelka Prima TV.

Radek Pešout





Reklama




Vybrané články