Programy ze satelitů Astra přijímá přes 109 milionů domácností
| Tisk
Začátkem letošního roku přijímalo programy ze satelitů Astra 109,2 milionů domácností ve 35 zemích Evropy a severní Afriky. Z tohoto počtu přijímalo 47,2 milionů domácností signály přímo DTH ze satelitů Astra. Dalších 62 milionů diváků sledovalo programy ze satelitních systémů Astra z kabelových sítí. Vyplývá to z posledního průzkumu Satellite Monitor (Satelitní monitoring), který dnes zveřejnila společnost SES Astra.
Nové výsledky ukazují dramatické rozšíření příjmu digitálních signálů o 19,6 milionů domácností na nynějších 80,7 milionů z celkového počtu 238,5 milionů TV domácností ve 35 zemích. Jedna třetina evropských domácností dnes přijímá digitální signály.
Pro 48,6 milionu domácností (60% všech digitálních domácností) je nejdůležitější příjem programů v digitálním přenosu. Ze satelitů Astra přijímá digitální programy 35,2 milionu domácností, což je další nárůst (v loni přijímalo digitální Astry jen 29,2 milionu domovů). 75 procent všech individuálních souprav na satelity Astra přijímá jen digitální vysílání (65% v předchozím Satelitním monitoringu). 12 milionu domácností přijímá výhradně jen analogové signály, z toho 70% je německých domácností.
Hlavním motorem digitalizace je pro společnost SES Astra rozšiřování digitálního příjmu v Německu, kde jej nyní přijímá 8 milionu domovů (předchozí monitoring 6,3 milionu). Téměř polovina z 16,4 milionu německých domácností přijímá programy ze satelitů Astra v digitálním přenosu. K těmto výsledkům Astře pomohl přechod v řadě oblastí Německa na digitální pozemní vysílání. Satelit umožňuje příjem mnoha nekódovaných i placených programů a také kanály ve vysokém rozlišení (HDTV).
"Tyto výborné výsledky ukazují, že satelitní systém Astra zůstává přední infrastrukturou pro distribuci obsahu v Evropě", říká Ferdinand Kayser, prezident a CEO společnosti SES Astra. "SES Astra má významný podíl v evropských satelitních systémech pro DTH příjem a jsou hlavním motorem digitalizace. Jsme si jistí, že budeme zvyšovat svůj podíl a rozšiřovat nabídku programů na našich satelitech a budeme pokračovat v naší strategii rozšiřování digitálních služeb a udržovat naši kvalitu, která je nejvyšší v průmyslu."
redakce